Viina liidu juhatuse esimehe Aleksander Skoblovi sõnul näitavad selle aasta kolm kuud möödunud aasta lõpul prognoositut, et kange alkoholi müügi kasv jääb 5 ja 10 protsendi vahele.

Valge viina müük kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 8,8%, kogu kange alkoholi kasv oli samas 6%. Seega tuli selle aasta I kvartali kasv põhiliselt valge viina arvelt. Muud kanget alkoholi müüdi I kvartalis ligi 30 000 liitrit vähem kui möödunud aasta samal perioodil. Ainsatena suutsid oma müüginumbreid kasvatada Liviko ja Ofelia.

“Valge viina müük kasvab nii meil kui mujal maailmas,” lausus Skoblov. Viin võidab turgu konjakite, viskide, likööride ja teiste värviliste kangete jookide arvel, kuid Skoblovi sõnul on vähenenud ka salaviina osakaal. Kui suure turuosa saavutab Ofelia, kes tuli veebruaris turule uue odava “kukeviinaga”, on Skoblovi sõnul veel vara öelda. Teised ettevõtted ei ole tema väitel seni odava viina hinnaralliga seni kaasa läinud.

Liviko esimese kvartali kange alkoholi müügikogus oli 1 313 200 liitrit, millega Eesti vanim alkoholitootja on vaieldamatu turuliider. Neli ülejäänud suuremat tootjat müüsid kokku 1 024 780 liitrit. Teistest tõusis esile veel Ofelia, mille müüginumber oli I kvartalis 456 430 liitrit. Esmakordselt tõusis 198 600 liitriga kolmandaks Liiwi Heliis, kes ületas Onistari siseturu müügimahtu 4740 liitri võrra. Viie suurema hulka kuulub veel ka Remedia, kes müüs selle aasta kolmel esimesel kuul kokku 175 890 liitrit kanget alkoholi.

Liviko on endiselt viinaturu liider. Ettevõte müüs selle aasta kolme esimese kuuga Eesti siseturule 1 127 800 liitrit viina, mis on 352 500 liitrit rohkem kui aasta tagasi.

Teise koha viinaturul on hõivanud Soome kapitalil põhinev Ofelia, mille viinamüük aasta kolmel esimesel kuul oli 429 070 liitrit. Endiselt hoiab sisemaisel viinaturul enda käes kolmandat kohta Onistar, mille esimese kvartali müük oli 175 020 liitrit. Palju ei jää maha ka Remedia oma 152 550 liitriga.