Emaettevõte Altia Plc omandas tänavu Remy Cointreau Groupilt ettevõtte Larsen Le Cognac des Vikings S.A., Larseni konjaki ja Ibise brändi kaubamärgi ning ka konjakimaja koos kinnistu ja küpseva konjakivaruga. Tehing viidi lõpule augusti alguses, teatas Altia Eesti.

“Larseni kaubamärk tugevdab meie turupositsiooni Eestis, kuna tegu on siinse turu ühe populaarseima konjakiga. Peale kaubamärgi ametlikku üleminekut Altia grupile tegime Eestis ettevalmistusi maaletoomise ja müügi alustamiseks ning prognooside kohaselt tõstab Larseni konjak Altia käivet Eestis 10 protsenti,“ ütles Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets.

Alkoholituru uuringufirma IWSR (International Wine & Spirit Research) 2012. aasta andmetel oli Larseni konjakite turuosa Eestis 27 protsenti ehk suuruselt teine, kusjuures VSOP kategoorias oli Larsen 40-protsendilise turuosaga selge liider.

Larsen Cognac’il on märkimisväärne turuosa Põhjamaade konjakite kategoorias ja peamine ekspordi sihtkoht on Aasia. Larseni firma asutas 1926. aastal Jens Larsen. Larsen on üks suurimaid AOC konjaki tootjaid, mis pakub ainulaadset valikut tippklassi tooteid. Larseni konjak on tuntud kui “Viikingite konjak”. Kaubamärgi peamine tootevalik hõlmab VS, VSOP ja XO kategooria tooteid, aga ka eritooteid, nagu Drakkar Viking Ship, mis on villitud käsitsi maalitud portselan- või klaaskarahvini.

Altia Eesti AS on Põhja- ja Baltimaades tegutseva juhtiva alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Eesti suuruselt teise alkoholitootja tegevusest moodustab alkoholitootmine ligi 71 ning alkoholi import ligi 29 protsenti.

Altia Eesti AS-i müügitulu oli 2012. aastal 30,7 miljonit eurot, millest ettevõtte maksis aktsiisiks 17,6 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum ulatus tänu ettevõtte sisemise efektiivsuse tõstmisele 1,1 miljonile eurole. Aasta jooksul müüs ettevõte 5,3 miljonit liitrit alkoholi.