Eesti Raudtee juhatuse esimehe Earl Currie sõnul on kasutatud vedurite hankimine kindlam kui uute ostmine, sest vedurid on juba sisse sõidetud. Nende kohta on olemas kogu vajalik informatsioon ja neil on töökindlus, mida ei pruugi uhiuute vedurite puhul olla, selgitas Eesti Raudtee pressiesindaja ETAle.

Eestisse tarnitavad vedurimudelid on tihedas kasutuses Põhja-Ameerika kaubaraudteedel. Vedurid vastavad täielikult USA riikliku raudteeameti standarditele ning neid on põhjalikult katsetatud Ameerika Raudteefirmade Assotsiatsiooni katsepolügoonil.

“Elektroonilised süsteemid ja muud lisavõimalused, mida kavatseme veduritele lisada, hoolitsevad selle eest, et töötajate ja ümbruskonna turvalisus raudteel oleks maksimaalne,” teatas Currie. “Süsteemidest rääkides plaanime lisada veduritele elektroonilise veojõukontrolli süsteemi, mis ise fikseerib ning parandab vedurirataste libisemist, ning autodiagnostilise arvutisüsteemi, mis aitab depool planeerida hooldustöid.”

Erinevalt varasematest kinnitustest lubab raudteeamet raudtee erastamise võitnud Baltic Rail Services’i (BRS) äriplaani kohaselt Eestisse toodavad 74 Põhja-Ameerika päritolu vedurit kasutusse võtta ilma katsetusteta Moskva-lähedasel raudteepolügoonil, ütles eilses Äripäevas raudteeameti peadirektor Oleg Epner.

“Kuna Eestis puudub raudtee katsepolügoon, oleks katsetuste nõudmisel tegemist ettevõtluse seadusevastase kitsendamisega,” rääkis Epner. “Meie saame Eesti Raudteele üksnes soovitada sertifitseerimiseks vajalikke katsetusi.”

Raudteeametil pole täit kindlust, kas vedurijuht suudab talvel libedatel relssidel õigeaegselt peatada Ameerika veduriga rongi, mille kaal BRSi äriplaani kohaselt võib praeguselt 4500 tonnilt tõusta kuni 8000 tonnile. Samuti moodustab 70–80ndatel aastatel valmistatud veduritele tehtav oluliste sõlmede ümberehitus renoveerimisest rohkem kui kolmandiku, mis seab uue tehnoloogilise koosluse küsimärgi alla.

Eesti Raudtee kavatseb osta vedurid Põhja-Ameerika turult, läbirääkimisi peetakse hetkel erinevate raudtee- ning liisingufirmadega. Eestisse toodavate vedurimudelite tootjateks on USA suurfirmad General Electric või General Motors.