Eesti Raudtee kavatseb uute vedurite soetamiseks ning üm-berehitamiseks investeerida üle 600 miljoni krooni, esimesed Ameerika vedurid jõuavad Eestisse märtsis.

Raudteefirma plaanib veduripargile tehtavateks kulutusteks 35,6 miljonit dollarit, ehk ligi 620 miljonit krooni. Kokku ostab Eesti Raudtee 77 vedurit. 620 miljoni kroonise investeeringu juures kujuneb ühe veduri keskmiseks hinnaks üle kaheksa miljoni krooni.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav ütles, et esimene partii on 12 vedurit. “See on kogus, mida vedureid ümber ehitav General Electrics saab korraga laevale panna ja siia tuua,” ütles Värav.

Tema sõnul kestab laevareis Ameerikast Eestisse kuus kuni kaheksa nädalat. “Eks neid niimoodi partiide kaupa tuuakse. Järgmise aasta lõpuks peaksid sellise tempo juures kõik vedurid siin olema,” lisas Värav.

Uute vedurite tulek tähendab Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi sõnul seda, et järk-järgult vahetavad Ameerika masinad praeguse veduripargi välja.

Osa praegu kasutatavatest Vene veduritest vahetatakse välja ning osa jääb raudteefirma kasutusse ka edaspidi. Värava sõnul üritab ettevõte väljavahetatavad vedurid maha müüa. Mõned ve-durid lähevad vanarauaks.

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Earl Currie sõnul võimaldavad Ameerika vedurid võrreldes praeguse veduripargiga vähendada hooldus- ja transpordikulusid, kütuse tarbimist ning parandada teenuste kvaliteeti. Asendusveduritel on ligi 17 protsenti suurem veojõud.

Ameerika vedurid kasutavad Eesti standarditele vastavat diislikütust, kusjuures kütusekulu on neil kuni viiendiku võrra väiksem kui praegu kasutuses olevatel.

Kui Eesti Raudtee kaksikvedureid 2TE116 ja 2M62 saab ühendada ja lahutada depoos, siis Ameerika vedureid võib lihtsalt ühendada kaksik- või kolmikveduriks jne.