„Esimesed tulemused näitavad, et töötamise registreerimist on vaja kontrollida ka kaugsõidujuhtide puhul. Lühikese perioodi jooksul on paraku tuvastatud üle seitsmekümne registreerimata veoki- või bussijuhi,“ selgitas maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja asetäitja Ants Kutti.

Kui töötaja on registreerimata, jääb ta ilma sotsiaalsetest hüvedest, samuti loob see ettevõtte tegevusvaldkonnas ebaterve konkurentsiolukorra.  

Lõuna piiripunktides Luhamaal ja Koidulas on registreerimata töötajaid olnud vähem, kuna kontrollitakse Eesti ettevõtteid, aga seal on suurem osa vedajatest välismaised. „Samas oleme juba täheldanud mõlemas piirkonnas registreerimata töötajate arvu vähenemist,“ lisas Kutti.

Enne töötamise registri jõustumist tuvastas maksuhaldur ka ehituse, toitlustuse ja majutuse sektoris kontrollide tulemusel, et iga neljas töötaja oli nö mustalt tööl.

Viimaste andmete järgi on registreerimata töötajate osakaal langenud aga alla 8 protsendi. Ümbrikupalgast loobumine tõi tööturule üle 20 000 inimese, kes said möödunud aastal esmakordselt ametlikku töötasu.