Selle tulemusel on 1. aprillist Aviesi lennuettevõtja sertifikaat (AOC) peatatud kuueks kuuks või kuni peatamise aluseks olnud puuduste kõrvaldamiseni, teatas lennuamet.

Sertifikaadi peatumise ajal ei tohi Avies tegutseda lennuettevõtjana ehk pakkuda lennuteenust. Peatumise perioodil on Aviesil võimalus restruktureerida ja parendada tegevusi ning kõrvaldada tuvastatud puudused.

Lennundusettevõtted peavad vastama regulatsioonides kehtestatud nõuetele, mille täitmist Lennuamet kontrollib (näiteks ohutusjuhtimissüsteemid, vastavusseiresüsteemid, maapealne teenindus, lennutegevus).

Pileti ostnud reisijatel tuleks ühendust võtta Aviesiga, vaidluste lahendamisel võib pöörduda abi saamiseks ka tarbijakaitseameti poole.

Keeruline minevik

Eelmise aasta juunis otsustas Harju maakohus kuulutada välja regionaalse lennufirma Avies pankroti. Seda nõudsid kaks lennufirma Rootsi äripartnerit Swedewings AB ja Bromma Air Maintenance AB.

Ajutise pankrotihalduri Veli Kraavi ülevaate järgi oli see vajalik, sest firmal on suured makseraskused, bilansiliste varade allahindamisega oldi hiljaks jäädud ja seega ei kaetatud firma varadega võlausaldajate nõudeid.

Ligi kuu aega hiljem otsustati võlausaldajate üldkoosolekul, et ettevõtet ei likvideerita ning loodava tervendamiskavaga proovitakse Avies uuesti jalule tõsta. Võlanõudeid oli firmal toona aga üle 8 miljoni euro.

Aviese tegevjuht Allan Soll kinnitas toona, et võlausaldajate üldkoosolekul otsustati edasi minna ettevõtte tervendamiskavaga, mis sünnib 30-90 päeva jooksul. "Oleme fokusseeritud kohalike liinide teenindamisele ja lennud Saaremaale, Hiiumaale ning Stockholmi toimuvad," kinnitas Soll veel juulis.

2009. aastal ostsid Aviesi kontrolliva osaluse kaks avalikkuses tuntud Eesti suurettevõtjat: keemiatööstur Priit Piilmann ja piimaärimees Oliver Kruuda.

Piilmann on tänaseni Aviesi omanik, kuid Kruuda, kes sattus ise raskustesse, müüs osaluse 2013. aastal. Kruuda säilitas Aviesiga kaudse sideme sellega, et firma tegevjuht ja osanik on tema perekonda kuuluv Allan Soll.

Möödunud aasta novembris tõstatas telesaade "Pealtnägija" küsimuse, kas lennuamet pigistab Avies kohapealt riigi survel silma kinni.

Kriitikute sõnul on Eesti esirikastega seotud firma aastaid nahaalselt riiki petnud, võlausaldajaid hanitanud ja tagatipuks reisijate elu süsteemselt ohtu seadnud.

Avies lendas Kuressaarde, Kärdlasse ja Stockholmi. Pärast Estonian Airi lõppu on Avies vanim liinilende teenindav kodumaine firma, mis asutati 1991. aastal.