Ametkonnad ei pea Läti eestkujul võõrriigi numbrimärgiga autode maksustamist põhjendatuks

 (15)
Ametkonnad ei pea Läti eestkujul võõrriigi numbrimärgiga autode maksustamist põhjendatuks
Liiklus Tallinna kesklinnasFoto: Priit Mürk

Läti elanikud peavad tulevikus hakkama maksma välismaises registris olevatele sõidukite eest 1000 eurot lisamaksu aastas, kuid Eesti ametkondade hinnangul pole põhjust lätlastest eeskuju võtta.

Majandusministeeriumist öeldi Ärilehele, et andmete kogumiseks teises riigis registreeritud sõidukite kasutamise kohta Eesti residentide poolt ei ole siiani vajadust olnud, mistõttu puudub ka sellekohane ülevaade.

Lätis aga on välismaa numbritega ringisõitvad autod märkimisväärne probleem. Asi on nimelt selles, et Lätis on CO2 põhine automaks, kuid Eestis ei ole ja seega sõidavad paljud sealsed inimesed ringi Eesti registris oleva autoga.

„Üldiselt, kui teises riigis registreeritud sõiduki kasutamiseks on asjakohane põhjus (näiteks Eesti resident töötab teise riigi ettevõttes ja kasutab sõitmiseks ametiautot), ei ole selles halba. Samas kasutatakse teises riigis registreeritud sõidukeid tihti nõuetest kõrvale hoidmiseks, mis muudab sellise käitumise taunitavaks,“ selgitas majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.

„Riigi seisukohast laiemas pildis vaadates on probleemikoht see, kui üritatakse sellise käitumisega eelkõige hoiduda kehtestatud nõuete täitmisest. Näiteks kui mõnes riigis on kehtestatud automaks, teekasutustasud, registreerimisel keskkonnatasud, on see mõjuv põhjus hoiduda sõiduki selles riigis registreerimisest,“ lisas ta.

Seotud lood:

Teine probleem on see, et teises riigis registreeritud sõidukeid kasutatakse ka juhul, kui sõiduk ei vasta riigis kehtestatud nõuetele ning seda ei olegi võimalik riigis registreerida. Ka on riigi seisukohast raskendatud nõuete täitmise kontrollimine, näiteks tehnoülevaatuse läbimine, liikluskindlustuse olemasolu.

Lisaks on välismaa registris oleva auto puhul on raskendatud ka kiiruskaamera trahvide kätte saamine.

„Näiteks kui registreerimisest hoidumine on seotud sõiduki nõuetele mitte vastamisest, võib sõiduk olla tehniliste rikete tõttu liiklusohtlik. Kui aga sõidukeid kasutatakse ettevõtluses, annab tasudest kõrvale hoidmine põhjendamatu konkurentsieelise ausalt käituvate ettevõtete ees,“ ütles Salmu.

Ka rahandusministeeriumist öeldi Ärilehele, et kuna Eestis automaksu pole, siis ei ole vajadust ka võõrriigi registris olevate autode maksustamise järele.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare