Mullu vastu võetud Tallinna magistraaltänavavõrgu arengukava järgi oli Ülemiste ristmiku ümberehitus plaanitud era- ja avaliku sektori koostöös, nagu ka toppama jäänud Haabersti mitmetasandiline ristmik. Abilinnapea Jüri Ratas ütles, et kuna riik pani sellisele koostööle reeglite puudumisel piduri peale, asus linn teisi rahastamisvõimalusi otsima, kirjutas Eesti Päevaleht.

“Kui minister Meelis Atonen lubas augustis, et riik on valmis Ülemiste ristmiku ümberehituseks raha andma, oli see meie jaoks väga hea uudis,” ütles Ratas. Selle peale saatis Ratas ministrile kirja, kus selgitas, mis seisus on ristmiku projekt. “Ma arvan, et see pole ainult Tallinna, vaid kogu Eesti kõige suurema liiklussagedusega ristmik,” kiitis Ratas Atoneni lubadust.

Enne vastuse saamist vahetus aga minister ning ametisse astunud Andrus Ansip enam nii optimistlik ei ole. “Linna plaaneritava Peterburi tee — Tartu maantee — Järvevana tee — Suur-Sõjamäe tee liiklussõlme ümberehitamist ei ole lähiaastatel võimalik teha riigimaanteede remondi rahast,” teatas Ansip vastuses abilinnapea Ratasele.

Samas ei tõmmanud ka Ansip Ülemiste ristmiku rahastamisele kriipsu peale, vaid lisas kirja lõpus, et ministeerium kaalub võimalust lülitada projekt aastateks 2007–2013 koostatavasse Ühtekuuluvusfondi kavasse. “See on kord, kui minister kinnitab, et see on riikliku tähtsusega ristmik,” oli Ratas optimistlik.