Nõrk prognoos ületas ettevõtte Hiina müügiedu. Apple’i müük maailma suurima rahvaarvuga riigis enam kui kahekordistus ja ulatus 13,23 miljardi dollarini ehk 12,1 miljardi euroni.

Apple’i finantsdirektor Luca Maestri ütles, et Hiina saavutatud kvartalitulemused olid suurepärased. 12 kuu jooksul plaanib ettevõte avada seal 40 uut poodi.

Kuigi ta ei nimetanud konkreetseid müüginumbreid, osteti Apple’i nutikella oodatust rohkem. Üheksa nädala jooksul nutikella debüüdist aprilli lõpus on seda vidinat ostetud paremini, kui iPhone’i või iPadi.

Apple müüs majandusaasta (mis ei lange kokku kalendriaastaga) kolmandas kvartalis 47,5 miljonit iPhone’i. Nende nutitelefonid müük kasvas aastaga 35%. Mõned analüütikud tahtsid näha 49 miljonilist müüginumbrit.

BGC Partnersi analüütik Colin Gillis ütles, et tulemused viitavad Apple’i suurele sõltuvusele iPhone’ist ja Hiina turu aina kasvavale tähtsusele.

„Millises maailmas nurgas Te suudate leida kasvu,“ küsis analüütik. „Nutitelefonide kasumite teenimisel on tehtud suurepärast tööd, kuid nutitelefonide müük aeglustub. Mis juhtub, kui nutitelefonide tootmine aeglustub samuti nagu juhtus arvutitega?“

Majandusaasta neljandaks kvartaliks prognoosis kompanii 49-51 miljardi dollarilist (44,8-46,6 miljardi eurost) käivet. Analüütikud ootavad Thomson Reuters I/B/E/Si andmetel 51,13 miljardi dollarilist (46,7 miljardi eurost) käivet.

Ettevõtte lõppenud kvartali puhaskasum kasvas 37,8%, 10,68 miljardile dollarile (9,8 miljardile eurole). Kasum aktsia kohta kasvas mulluselt 1,28 dollarilt 1,85 dollarile, ületades analüütikute 1,81 dollarilist ootust. Käibe 32,5% kasv, 49,61 miljardile dollarile (45,4 miljardile eurole) lõi analüütikute 49,43 miljardi dollarilist (45,2 miljardi eurost) ootust.