Ärid lahkuvad Tallinna vanalinnast

 (44)
Vanalinna päevad 2003
Foto: DELFI

Poed, salongid, restoranid ja bürood kolivad massiliselt Tallinna vanalinnast välja, sest järjest vähemaks jääb tänavaid, kus tohib autoga liigelda.

Aasta-aastalt aina jäigemaks muutuv parkimiskord on tekitanud olukorra, kus ettevõtted kolivad klientide mugavust silmas pidades Tallinna vanalinnast ära kesklinna või uutesse kaubanduskeskustesse. Parkimine Vanalinnas muutub aina kallimaks ning parkimiskontrolörid teevad oma tööd matemaatilise täpsusega, kirjutab Eesti Päevaleht.

Kunagi Vene tänavas olnud IS Music Tradingu muusikatarvete pood kolis aprillis Rävala puiesteele. “Uskumatult palju on neid, kes satuvad vanalinna üliharva, sest seal pole midagi teha. Ainult turistidele oma äritegevust suunata oleks rumal,” ütleb firma tegevjuht Raivo Sersant. Kui pood paiknes Vene tänavas, oli tema sõnul juhuseid, kus kliendi auto teisaldati, kui ta oli korraks poodi sisse astunud.

Peale IS Music Tradingu on vanalinnast viimasel ajal ära kolinud kümneid firmasid, teiste hulgas ABC King, Klementi, West Sport jpt. Ka riigiasutusi on vanalinnast välja kolinud, näiteks politseiamet ja kodakondsus-migratsiooniamet.

ABC Kinga turundusjuhi Monica Voodi sõnul tundus ühtäkki, et kliendid ei leidnud enam teed vanalinna poodidesse. Suuremat huvi näitasid üles turistid, kuid nemad külastavad Tallinna peaasjalikult suveperioodil.

Firma kolis Viru keskusesse 2003. aastal. “Üks põhjus on kindlasti meeletul kiirusel arenev kaubandus — uued suured ostukeskused tasuta parkimiskohtadega. Teine aga see, et vanalinna ei pääse enam parkima,” räägib ta. Probleemi ees on tema hinnangul kõik vanalinnaärid, mis jäävad Vabaduse väljaku parkla ja Harju tänava vahetust lähedusest eemale. Isegi söögikohad peavad pead murdma, mida teha.

Näiteks tai restoran Royal Siam kolib peagi Mündi tänavalt uude kohta, kus autoga oleks võimalik restorani ette sõita. “Töötasin enne ühes suhteliselt popis pubis, mille käive langes vanalinnas parkimiskeelu kehtestamisega 15–20 protsenti, olgugi et parkimisvõimalus säilis 50 meetri kaugusel,” nendib Royal Siami mänedžer Kristjan Veelmaa.

Uute kaubanduskeskuste ja büroohoonete valmimine on vanalinnas ka ärikinnisvara hinnad madalal hoidnud. Uute äripindade hinnad kesklinnas või selle läheduses on tunduvalt kõrgemad kui vanalinna äripindade hinnad.

“Parkimine on uute äripindade puhul üks suuremaid nõudmisi,” märgib Arco Vara äripindade maakler Vivika Simmo. Vanalinnas on parkimine suhteliselt kallis, kui see üldse võimalik on, mistõttu suuremad firmad kolivad oma bürood mujale. Vanalinna jäävad peamiselt turismipoed, restoranid ja valuutavahetused.

Tallinna ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste tõdeb, et piiratud vanalinnaterritooriumile pole võimalik mahutada sellisel hulgal autosid, kui seda autojuhid ihkaksid. “Lihtsalt ei mahu. Teisalt on linna ees küsimus: kas vanalinn peab olema mõnus paik turistidele ja linnaelanikele, kes käivad jalgsi või peab olema see mõnus neile, kes soovivad autoga igale poole ukse alla sõita.”

Teniste sõnul võtab see veidi aega, enne kui autojuhid harjuvad mõttega, et vanalinna minnes tuleks auto enne ära parkida ja edasi liikuda jalgsi. “See võib esialgu probleeme tekitada, kuid näiteid sellest, kuidas jalakäijate tsoonis kauplused-restoranid õitsevad, on olemas nii Tallinna vanalinnas kui ka mujal linnades.”

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare