Eesti üks olulisemaid tuiksooni on Tallinnast Vene piirini kulgev maantee. Igal paigal on siin oma lugu. Maantee pidev laienemine ei rõõmusta just igaüht. Kuidas siinsetel ettevõtetel läheb? Millised on nende mured ja rõõmud?

Tallinna–Narva maantee on 212,3 kilomeetrit pikk ja päädib Sõpruse sillaga Eesti–Vene riigipiiril. Maantee esimesed 10,4 kilomeetrit kulgevad Tallinna linna territooriumil. Uurisime ettevõtteid, mis maanteelt hästi silma paistavad, ja tegime mõne ettevõtjaga juttugi.

Maantee on viimastel aastatel teinud läbi mitu uuendust ning nii lõigati suurest liiklusest ära näiteks Viitna. Meeldiva üllatusena leidsime aga Viitna inimesed rõõmsas ja lootusrikkas meeleolus. Paraku on tee ääres neidki, kel murekoorem õlul.

Muide, maanteeameti järgmised suuremad plaanid leidsid kinnituse äsja uuendatud teehoiukavas. Need on seotud Väo liiklussõlme ehitusega Tallinna külje all ning Sillamäe külje all raudteega eritasandilise ristumise ja 1,5-kilomeetrise maanteelõigu rekonstrueerimisega. Mõlemad ehitused peaksid algama ülejärgmisel aastal.

Šašlõkk kadus. Kes täidab koha?

Esimene toidukoht, mis Tallinnast Narva poole sõites silma hakkas, oli veel aasta alguses šašlõkibaar Sevan. Alates aprillist seda enam ei ole.
See-eest on Olerex renoveerinud oma Jõelähtme jaama. „Ehitatud on varikatus ja tankimisala koos uute tankuritega. Pakume ka klaasipesutankurit. Tankimiskohti on senisest kaks korda enam ning veokitele on oma tankimissaar. Teenindusjaama tuleb avar kohvik, kus hakkame pakkuma laias valikus erinevaid eineid,” loetleb turundusjuht Liina Kivimägi.
Olerexi tankla ja söögikoht jäävad Narva–Tallinna suuna äärde, Tallinnast tulijal tuleb esimesena vastu Alexela tankla ja kiosk. Alexelal on kogu trassil viis tanklat. Loole rajati esimene Pausi kontseptsiooniga tankla, mis tähendab täiendatud menüüd. 

Ehituskaubamaja turismipiirkonnas

Kuusalu Majamarket on ehitusmaterjalide ja majakaubaga kaubelnud juba 20 aastat. Teeninduspiirkond ulatub Jõelähtmest Valgejõeni.
„Peterburi maantee ääres kauplemine on õigustanud ennast tänu asukohale ning kauba hankimine on tänu trassi kõrval asumisele soodsam,” ütleb Majamarketi juhataja Martin Urva. Kõrgperiood oli enne 2008. aastat, kuid praegugi läheb normaalselt. „Ümberkaudsete firmade ja ehitajatega on meil hea koostöö. Suvel suureneb käive oluliselt tänu sellele, et siin on mereäärne puhke- ja turismipiirkond,” lisab ta.

Loe lisalugusid allpool viidatud linkidel!