„Gümnaasiumid väljastavad kirjaoskamatuid ja matemaatikat pelgavaid Facebooki tegelasi, kelle edasiõppimise eelistused on soome-ugri keeleteadus või semiootika Tartu Ülikoolis,“ märkis Arrak ja lisas, et inseneri- ja IT-erialad on ilmselgelt ebapopulaarsed, vahendas aripaev.ee.

Arraku sõnul sobivad gümnaasiumi lõpukirjandi teemad lugemuse puudumise tõttu pigem seitsmenda klassi esseedeks kui lõpukirjanditeks.

„Seega ei paku Eesti haridussüsteem sobivat tööjõudu ettevõtetele ja see on pikas perspektiivis hukutav,“ selgitas majandusteadlane.

Kuigi IMD täna avaldatud riikide konkurentsivõime edetabel kiitis Eesti valitsuse efektiivsust, leiab Arrak, et seda tuleks tõsta.

„Eestis annab avalik sektor tööd 27%-le töötajaskonnast. See on enam vähem Skandinaavia tase,“ märkis ta ja lisas.