Sellisele kokkuleppele jõudis tänavu riik saastekvootide müügitehingu käigus Mitsubishi Corporationiga. Üheks tehingu tingimuseks on seatud, et toetuse saamiseks peavad autod olema müüdud enne tuleva aasta lõppu, kirjutab
.

„500 on väga suur arv ning kõik see taandub sisuliselt järgmise aasta peale,” rääkis Sild. Nimelt ei ole veel võimalik elektriautosid riikliku toetusega soetada. Suure soodustuse saamiseks vajalikku korda arutab praegu majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning see loodetakse valmis saada tänavu suveks. Sama tehingu kaudu rajatakse üle riigi enam kui 200 elektriautode kiirlaadimisjaama, kuid neid hakatakse ehitama alles järgmisel aastal ja võrk valmib 2012. aasta lõpuks.

Amserv Grupi juht Raivo Kütt rääkis, et poole tuhande auto müügi õnnestumist päris välistada ei saa, kuid selle tõenäosus on umbes 50 protsenti. „See 18 000 on küll väga suur raha, aga see, mida inimene välja käib, on ka ikkagi ühe korraliku auto raha. Ja asi, mille sa vastu saad, on ikkagi kolmveerand autot,” rääkis Kütt ja lisas, et pigem on ka automüüjad praegu äraootaval seisukohal ja ootavad esimestelt ostjatelt tagasisidet.

„See on psühholoogiline küsimus ja sõltub ennekõike infrastruktuuri väljaehitamisest,” märkis Silberauto Mitsubishi müügidirektor Üllar Born. Tema sõnul on viiesaja auto läbimüümine küll võimalik, ehkki see arv tundub väga suur. Võrdluseks: mullu müüdi Eestis 8848 uut autot, parematel aegadel on müügiarvud olnud siiski ka kolm korda suuremad.