Kui praeguseni hinnati autode turvalisust frontaalkokkupõrke puhul 40-protsendise ülekatte korral, siis uue testi raames on löögi alla sattuva ala suuruseks vaid 25 protsenti auto ninaosa laiusest, vahendas auto24.ee.

Seejuures sõidab testitav auto vastu jäika barjääri. Avariitesti tulemusi analüüsides selgus, et Mercedese juhi jalg jäi sellise löögi korral kinni piduripedaali alla, autolt rebiti alt vasak esimene ratas.

Audil aga nihkus rool 18 sentimeetrit juhi poole. Löögi ajal ei rakendunud ka auto külgmine turvapadi.

IIHS oli väidetavalt esimene sõltumatu testiorganisatsioon, kes sellist avariitesti proovis.

Kokku osales testis 12 autot, parimad tulemused said Volvo S60 ja Acura TL.

Vaata avariitesti videosid SIIT!