Eesti ühe suurema toiduainetetööstuse Maag Grupi üks omanikest Roland Lepp ütleb, et pole ausa hinnastamise lepingule mõelnudki. "Meie äris ei saa isegi mõelda sellele, et keegi ebaausalt hindu tõstaks. Siin on räägitud kartellidest ja mingitest hinnakokkulepetest. Ma ei taha kartelli sõna isegi suhu võtta. See ei ole võimalik, konkurents on nii tihe," rääkis Lepp. Tema sõnul ei karda Maag ausa hinnastamise lepet, kuid enda sõnul ei mõista Lepp ka seda, miks peaks sellega liituma. "Meie oleme tööstus ega müü kaupa otse jaetarbijale. Meil on kaubanduskettidega märksa pikemaajalised lepingud kui 1-2 nädalat. Kui küsida, kas "Euro ei tõsta hinda"- kampaania on pelgalt propaganda, siis vastan "Jah!", sest ma ei kujuta ikka kuidagi ette, et mõni kaubanduskett 1. jaanuarist ainuüksi seetõttu hindu tõstab, et euro tuli teatud kuupäeval käibele," rääkis suurtööstur Äripäevale.

A. Le Coqi juhataja Tarmo Noobi sõnul ei liitu nemad ausa hinnastamise lepinguga seetõttu, et pärast sinise kleepsu külge saamist oleks neil õlle- ja karastusjoogi sõpradele väga raske selgitada, miks nende kaupade hinnad poodides on kerkinud. "Kui meie tooraine kallineb 40%, siis meil oleks selle lepingu raames keeruline rääkida, et tooraine läks kallimaks. Tarbijale ei pruugi see õieti kohale jõuda. Meie rentaablus on pärast septembri- ja oktoobrikuiseid hinnatõuse niigi vähenenud. Meie peaksime praegusel juhul alla kirjutama hoopis üliausa hinnastamise kokkuleppele. Selline mäng ei vääri lihtsalt küünlaid," rääkis Noop muiates.

Tallinna Ülikooli dotsent, turunduskonsultant Ivar Soone märkis, et nagu enamiku reklaamide puhul, tasub ka selle kampaania raames lugeda tärniga või väikeses kirjas olevat teksti ehk vaadata lubaduse taha. "Väide "Ausa hinnastamise leppe eesmärgiks on ära hoida põhjendamatu kaupade ja teenuste hindade tõstmine euro kasutuselevõtmise käigus" ei tähenda mitte seda, et hinnad enne euro kasutuselevõtmist ei tõuse, vaid pigem seda, et nad ei tõuse euro sisseviimise perioodil, nagu ka lubaduses selgelt kirjas on. Sisuliselt tähendab see, et hindu tõstetakse märksa varem, nagu on ka juhtunud," rääkis Soone. Seda kinnitab tema hinnangul ilmekalt nii hiljutine piima hinna tõus kui ka muud viimase aja kallinemised. "Selliselt tabavad kaupmehed kolm kärbest ühe hoobiga - viiakse läbi hinnatõus, tehes seda märksa varem, saades ka pikemalt kõrgemat kasumit, ning säilitatakse hea maine," arvas Soone.

Kampaania eesmärk on eelkõige vähendada inimeste ebakindlust seoses tulevaste muutustega ning parandada jaemüüjate kõikuma löönud mainet. "Kui jälgida seda, kuidas kauplused on tarbijaid korduvalt petnud, ei ole mitte ühtki põhjust, miks nad peaksid nüüd ühtäkki eetiliseks ja korralikuks hakkama. Pigem on tegemist külmalt kaalutud omakasuga, mis tarbijale nagu tavaliselt kenas pakendis "maha müüakse"," oli dotsent kriitiline.