Tallinnas Järvel Neste tanklas avati eile vedelgaasitankla, kus gaasitoitega varustatud autole saab kütust osta bensiinist tunduvalt odavamalt - gaasiliitri hind tanklas on 5,95 krooni ehk umbes 40 protsenti vähem kui bensiinil.

Samas kulub gaasi kuni viiendiku võrra rohkem, kuid hinnavahe teeb gaasi kasutamise majanduslikult mõttekamaks.

Gaasitankla rajanud AS-i Reola Gaas turundusdirektori Sandor Tabo sõnul on Eestis gaasikütust aktiivselt kasutajaid paar tuhat. “Gaasiga sõitvaid autosid on tegelikult rohkem, sest neid on Lääne-Euroopast hulganisti sisse toodud,” selgitas Tabo.

Tema sõnul maksab autole odavama gaasisüsteemi paigaldamine umbes 5000 krooni. Samas ei pruugi see variant kõige töökindlam olla. “15 000 krooni eest saab juba täiesti usaldusväärse gaasisüsteemi,” lausus ta.

Automudelitest pakub Eestis näiteks Kommest Auto Peugeot 406-t, mis lisaks bensiinitoitele ka gaasiga sõidab. AS-i Reola Gaas müügidirektori sõnul on 1,8-liitrise mootoriga sõiduauto kütusekulu gaasi kasutamisel keskmiselt kümme liitrit saja kilomeetri peale.

Tabo loodab, et gaasiliitri odavam hind ning gaasi keskkonnasõbralikkus tõstab autoomanike arvu, kes seda võimalust aktiivselt kasutama hakkavad.

Eesti Gaasiliidu tegevdirektor Allan Sepp ütles, et Euroopa riikidest on kõige populaarsem gaasi kasutamine autokütusena Itaalias. Seal ulatub müüdava vedelgaasi hulk 1,4 miljoni tonnini.

Võrdlemisi palju kasutatakse gaasi ka Poolas – üle 600 000 tonni. Märkimisväärne on siinjuures see, et gaasitanklaid on Poolas kokku umbes paari tuhande ringis, samas kui üldse on tanklaid riigis umbes 4000. Sepa sõnul on Järvel avatud tankla puhul tegu kolmanda omataolisega Eestis. Varem on seesugused tanklad rajatud Tartusse ja Pärnusse.

Keskkonna seisukohast on gaas oluliselt keskkonnasõbralikum kui bensiin või diislikütus. “Tegu on ühe maailma puhtaima mootorikütusega,” tunnistas keskkonnaministeeriumi nõunik Viktor Grigorjev. Lisaks on vedelgaasi põlemine mootoris puhtam, mistõttu pikeneb mootori tööiga.