Eesti autoturul valitseb viimasel ajal kaks mõtteviisi. Ühe kohaselt huvitab kliente praegusel majanduslanguse ja kõheduse ajal võimalikult väike kuumakse. Teine panustab hinnaalandustele.

Kõige aktiivsemalt rõhub taskukohastele liisingmaksetele Veho Eesti. Näiteks Citroëni mudelite C5 ja C-Crosser ostjatele lubab firma, et tasub nende eest terve tuleva aasta jooksul liisingu ja kaskomaksed: “Nüüd on nii, et valid lihtsalt õige auto ja maksma hakkad alles aastal 2010.” Tasuta talverehvid ja auto registreerimise pakett käivad kauba peale.

Citroëni Tallinna müügijuht Urmas Sild räägib Ekspressile, et kampaania on toonud kõvasti ostuhuvilisi ja müügimehed teevad pakkumisi nagu mullu tippaegadel, 60-70 tükki päevas. Kuid on üks suur aga: “Tunne on selline nagu suveõhtul kalakasvanduses forellitiigi ääres. Viskad õnge vette, kalu on hästi palju, kõik ujuvad ringi, aga õnge otsa ei taha keegi jääda. Sellist statistilist tulemust, et täna müüdi 15 või 20 autot, ei ole.”

Põhjus on üleriigiline rahanappus. “Pangad ei anna raha välja. Viimasena tõstis ka Nordea selle nädala alguses liisingu esimese sissemakse 20 protsendi peale,” ütleb Sild.