Väikesed autotöökojad loodavad, et kriisi tõttu paremat hinda otsivad autoomanikud hülgavad firmateenindused. Nood koostavad klientide hoidmiseks aga seninägematult odavaid hooldustööde pakette.

„Surume tugevalt hinda alla,” ütles Toyotat esindava Elke Auto hooldus juht Ando Rahu. „Suudame töötada väikestest töökodadest odavamalt, sest tegutseme efektiivsemalt.”

Näiteks pakub Elke Auto vanematele kui viieaastastele autodele õli, filtri ja tihendite vahetamist koos töörahaga vähem kui 600-kroonise hinnaga. Samuti paigaldab Elke Auto ilma tõrkumata mitteoriginaalseid varuosi ja võtab remonti ka teisi automarke peale Toyota. „Paljude originaalvaruosade hinnad on hakanud tugevalt alla tulema ega erine enam oluliselt nn B-kategooria varuosade hindadest,” selgitas Rahu. „Teisi automarke hooldame meelsasti sellepärast, et müüme niikuinii kasutatult teisi automarke, mida ise oma jõududega remondime.”

Info-Auto on koostanud nii Fordidele kui ka Volvodele läbisõiduhoolduse sooduspaketid, mille hind on tavapärasest ligi kaks korda madalam.

„Me pole sooduspaketis diagnostikast loobunud, kuid jätame mõned kallimad tööd, nagu näiteks küünalde või salongiõhufiltrite vahetamise, kliendi enda otsustada,” selgitas Info-Auto teeninduse juhataja Jaanus Kivisaar. „Küünlad võivad hoolimata läbisõidust sageli veel korralikult töötada, kuid varasemad teeninduspaketid nägid nende vahetamise automaatselt ette.”

Rohkem romusid

Kuigi Ford ja Volvo pole originaalosade hindu odavamaks lasknud, kasutab Info-Auto seniajani vaid originaalvaruosi. Lisaks odavatele teeninduspakettidele pakutakse klientide hoidmise nimel ka täiesti uusi teenuseid. Näiteks tuleb Elke Auto välja uue ekspresshoolduse paketiga. Eriliste töövahenditega tehakse sõiduautole ettenähtud läbisõiduhooldus vaid tunni ajaga. Tavaliselt kulub hoolduseks kaks-kolm tundi.

„Kõik räägivad, et firmateeninduste kliendid hakkavad väikestesse töökodadesse  üle tulema,” ütles ARS Autohoolduse juhatuse liige Ringo Müür. „Kuigi mitmed kliendid, kes käivad meil rehve vahetamas, kiruvad oma praeguste teenindajate hindu, mis on meie omadest kordi kallimad, pole praegu seda ületulekut veel märgata, kuid asi pannakse selle aasta jooksul paika.”

Pigem on väikestes töökodades suurenenud nende klientide hulk, kes rahapuudusel lasevad kõik võimalikud hooldustähtajad üle ja tulevad autot remontima alles viimases hädas, kui sellega enam korralikult sõita ei saa.

„Tavaliselt on see endine ehitaja, kes on ostnud kalli auto, kuid ei jõua nüüd teeninduse eest maksta ja sõidab selle romuks,” ütles HMK Auto juht Meelis Kuusk.

Hooldamata autode arv on suurenenud ka ARS Autos. „Ligi pooled tänavareklaami peale juhuslikult sisse astunud kliendid tulevad autoga, mis sõidab viimase piiri peal,” selgitas Ringo Müür.

Väiketöökojad pakuvad tugevat konkurentsi

•• Autoostubuumi ajal müüdi nii palju uusi autosid, et firmateenindused ei suutnud neid vaatamata uute töökodade avamisele pikkade ootejärjekordadeta hooldada. Üksnes garantiinõue hoidis autoomanikke firmateeninduste küljes kinni. Väikestesse autotöökodadesse hakkasid autoomanikud pudenema tavaliselt viiest aastast vanemate sõidukitega.

•• Samal ajal investeeris märkimisväärne osa väiketöökodasid nii seadmetesse kui ka teeninduse tasemesse, mistõttu nad pakuvad ka uuemate autode remontimisel-hooldamisel firmateenindustele tõsist konkurentsi.

•• Nüüd on hakatud tooma ka kolme–viie aasta vanuseid sõidukeid.