„Meie uuringust selgus, et kõige enam kasutavad sõiduvahendi ostuks autolaenu just noored, kuid eelkõige korralikud Eesti mehed,” ütles Bigbank Grupi kliendisuhete valdkonna juht Martin Länts.

Tüüpiline klient selles segmendis on reeglina omandanud keskerihariduse, elab endale kuuluvas korteris ning teenib üle 1200 eurost kuupalka.

„Samuti on kommertspankade tavaline liisinguklient meessoost, kuid oluliselt vanem ehk ca 45-aastane, ning nemad võtavad liisingusse juba täiesti uue ja oluliselt kallima sõiduvahendi,“ märkis Länts, lisades, et Bigbanki autolaen ongi pigem suunatud just kasutatud auto ostmiseks ja inimestele, kes ei soovi kulutada raha näiteks kaskokindlustuse peale.

Automüügiportaali Auto24 andmetel oli eelmisel aastal tavakasutajate poolt müügiks pakutavate autode keskmine hind 5693 eurot ning kõige populaarsemad olid 5-10 aastat vanad autod, mis moodustasid pea kolmandiku kogu kuulutuste arvust. „Maanteeameti statistika kohaselt registreeriti eelmisel aastal keskmiselt 8000 sõiduauto omanikuvahetust kuus, mis näitab, et järelturul käib vilgas tegutsemine ning seega on ka nõudlus autolaenu järele täiesti olemas,“ märkis Länts.

„Eesti kasutatud autode turg on suur ja lai ning autolaenuga võib soetada endale nii unistuste hobiauto, vana uunikumi kui ka ökonoomse pereliikuri,“ rääkis Bigbank Eesti äriüksuse juht Andrus Kurvits.

„Usun, et Eestis on väga palju selliseid inimesi, kes hindavad teatud vanemaid automudeleid väga ning suudavad ise autol kätt pulsil hoida ja korralist hooldust läbi viia või vähemalt teavad, kus selle soodsalt tehtud saab.“