"Oleme käesoleva aasta esimese kvartali müügitulemusega rahul," ütles Toyotasid müüva Amserv Auto turundusjuht Margus Nõmmik, kelle sõnul oli uute autode müügilangus võrreldes 2007. aasta sama perioodiga väike.

Nõmmiku sõnul pole Amservi klientide ostuharjumustes olulisi muutusi märgata.

2008. aastal on Nõmmiku teatel jätkuvalt populaarsed mudelid Toyota Avensis, mida on tänavu müüdud 112 tükki, Land Cruiser, müüdud 86 tükki, Auris ja Corolla, mida kumbagi on müüdud 75 tükki.

"Samas kasutatud autode müük kasvas," märkis Nõmmik.

Nõmmik lisas, et kasutatud autode puhul on märgata väikest huvi langust kallimate autode vastu.

"Samas on selgelt näha, et müügis olevate autode keskmine vanus väheneb, mis tähendab, et inimesed vahetavad autosid tihedamini," märkis Nõmmik.

Hetkel on Amserv Auto müügiplatsil kokku 160 kasutatud autot, millest 62% on kuni kahe aasta vanused.

Toyotate müüja hinnangul pole turul mingit paanikat, mis viitaks autoomanike makseraskustele ja sellest tulenevale vajadusele oma sõiduvahend kiiresti maha müüa.

"Pigem on tegemist tarbijate harjumuste muutumisega praktilisemaks ja ratsionaalsemaks. Autot valitakse hoolikalt, otsus langetatakse lähtuvalt margi ja mudeli vastavusest kasutusvajadusele, mitte ajendatuna hetkeemotsioonist või edevusest," märkis Nõmmik.

"Uue auto soetamisel peaks uskuma müügikonsultandi nõuandeid ning tegema mõistliku sissemakse, siis pole hilisem sõiduki realiseerimine mingi probleem," leiab Nõmmik, kelle sõnul on vähekasutatud kvaliteetsete sõidukite järele on turul alati olnud suur nõudlus.

Kallist autot ostab kõrgepalgaline

Mercedeseid müüvad Silberauto Eesti müügijuht Allan Kaldoja ütles Päevaleht Online`ile esimese kvartali tulemused on aastaga võrreldes märgatavalt kehvemad – sõidukite müük langes üle 40 protsendi, kuid Kaldoja sõnul ei saa esimese kvartali kehvasid tulemusi siiski seostada jaeturu kokkukukkumisega.

Kaldoja sõnul mõjutavad ettevõtte müügitulemusi partneritele tehtavad suuremad autotarned, millest esimesed on tänavu plaanitud teise kvartalisse.

Üldist langust võrreldes eelmise aastaga hindab Kaldoja ca 10 protsendiseks.

Silberauto müügimehed on tänavu teinud 50 protsenti rohkem pakkumisi kui mullu, mis näitab Kaldoja hinnangul küll klientide huvi suurenemist, kuid ostu otsustusprotsess on pikemaks veninud.

Kaldoja sõnul ei oma majanduses toimunud muutused erilist mõju Mercedeste müügile, kuna nende kliendid on eelkõige ettevõtete omanikud ja tippjuhid ehk inimesed, kellel on stabiilne keskmisest suurem sissetulek.

Kolmapäeval Tallinnas alanud autonäitusel Motorshow on Silberauto Kaldoja sõnul müünud maha kolm luksusliku AMG Mercedest hindadega 2,9 miljonit krooni, 2,5 miljonit krooni ja 1,9 miljonit krooni.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu andmetel müüdi möödunud aasta esimese kolme kuuga Eestis 7651 sõiduautot, tänavu esimeses kvartalis oli see arv 5,9 protsendi võrra väiksem ehk 7202.

Eelmise aasta märtsis müüdi Eestis 2881 sõiduautot, siis tänavu samal perioodil oli müük 11,2 protsendi võrra väiksem ehk 2556 masinat.