Norde Centrumit haldava Lootsi Arenduse OÜ juht Kaja Kirsch tõdes, et automüüjate huvi kaubanduskeskustesse masinate väljapanemise vastu on üsna tõsine. “Autosid on meil ka varem väljas olnud ning see on üsna tavaline lähenemine. Huvi on üsna suur. Siin liigub palju rahvast ning reklaami mõttes on see hea koht,” selgitas Kirsch.

Samas pole autod ainsad sõiduvahendid, mida ostukeskustes reklaamitakse. Hetkel on Norde Centrumis välja pandud Baltic Boat Centeri merekaater, mille hind ulatub 600 000 kroonini. Kirschi sõnul on kaatri eksponeerimine kaubanduskeskuses esmakordne.

OÜ Nexus Grupi (Baltic Boat Center) juht Jaanus Kase tõdes, et merekaatri väljapanek kaubanduskeskuses on neile esmakordne ettevõtmine. “Miks mitte huvitavat paati näidata. Samas on see hea brändi ja toote tutvustus ning tõstab huvi ka meie firma vastu,” lausus ta.

Põhjanaabrite jaoks

Norde Centrum otsustati välja valida sellepärast, et külastajate seas on palju soomlasi ja rootslasi, keda nähakse peale kohalike tarbijate potentsiaalsete klientidena.

Kase sõnul kasvab merekaatrite ning jahtide ostuaktiivsus Eestis pidevalt. “Inimestel on kodud ja autod soetatud ning need, kellele meri meeldib, muretsevad endale ka aluse.”

Kristiine keskuse juht Allan Remmelkoor ütles, et neil on sõlmitud Veho Eestiga leping, et viimane saab enda müüdavaid automarke ostukeskuse ruumides promoda.

“Kuna autokaupmehed asuvad ostukeskustest eraldi, on loomulik, et nad tahavad tulla oma tootega inimeste silma alla. Meil pole selle vastu midagi.”

Samas leiab Remmelkoor, et autosalongide loomist kaubanduskeskustes siiski oodata pole, sest selleks seab piirid keskuste suurus. “Arvan, et edaspidi võivad kaubanduskeskuste ja automüüjate vahel tekkida omamoodi kooslused, nagu on näha Rocca al Mare kaubanduskeskuse läheduses.”