Nõukogu heakskiidu saanud järgmise viie aasta tegevuskava näeb ette Baltika ärimudeli fookust kolmele suunale – kliendikesksus, digitaliseerimine ja rahvusvahelistumine. “Klientide vaatest tähendab see just nende eelistustele põhinevat ostukogemust ning suuremat tähelepanu traditsioonilise jaekontseptsiooni sidumisele e-kaubandusega nii koduturul Baltikumis kui ka olemasolevatel ja tulevastel eksportturgudel,” selgitas Baltika juhatuse esimees Meelis Milder.

Kvaliteetsema kliendikogemuse pakkumise oluline osa on katusbränd Vérenni turule toomine eeloleval sügisel. “Uus katusbränd seob erinevad moekollektsioonid ühtseks tervikuks ning kujundab ümber lojaalsusprogrammi ja reklaamikeele,” lausus Milder. Esimene, uue kontseptsiooniga Vérenni esinduspood avatakse selle aasta sügisel Tallinna kaubanduskeskuses T1.

Katusbrändi turule toomisega plaanib ettevõtte vähendada ka tänast, üheksast brändist koosnevat moe ja müügikanali brändide portfelli. “Lähiaastate jooksul muutub Baltika moebrändi portfelli mainstream segmendi juhtivaks brändiks Vérenni, kattes ära nii tänaste Mosaici ja Bastioni lojaalsete klientide vajadused kui ka laiendades pakkumist uutele klientidele. Samas jätkame Montoni, Ivo Nikkolo ja Baltmani brändidega premium- ja fashion-segmendis,” ütles Baltika juhatuse esimees. “Muudatuste osana toome turule ka uusi poeformaate, testime showroom ja pop-up formaati ning arendame e-poodi.”

Rahvusvahelistumise suunal keskendub ettevõtte Meelis Milderi sõnul e-äri arendamisele ning kontsessiooni- ja frantsiisipartneritele uue koostöömudeli väljatöötamisele, et anda partneritele suuremat tuge kaubastamisel, laovarude juhtimisel, turundamisel ja poodide loomisel. Samuti on ettevõttel plaan analüüsida nii olemasolevate kui ka uute eksportturgude potentsiaali, et kinnitada sihtturud lähiaastateks.

Digitaliseerimise eesmärgiks on Baltika seadnud ärilise efektiivsuse tõstmise ja suurema kliendirahulolu tagamise kogu väärtusahela lõikes, mis tähendab algatusi nii tootearenduse, müügi, klienditeeninduse kui ka analüüsi valdkonnas. “Kavatseme ettevõtte ärimudelit lihtsustada ja keskenduda ennekõike väärtusahela nendele osadele, mis otseselt mõjutavad kliendikogemust,” tõdes Milder. “Seejuures plaanime jätkata oma senise tugevuse – kodumaise tootmisega, mis on Baltika ja tema klientide jaoks osa ettevõtte kvaliteedimärgist,” tõdes Milder.