Mõlemal ettevõttel on allhankepartnerid näiteks Hongkongis, kirjutab Eesti Päevaleht.

AS Klementi juhatuse esimees Toomas Leis ütles, et firma allhankepartneriteks on erinevad firmad.

“Rõivatööstuses tervikuna kasutatakse allhanget väga laialdaselt. Selles pole midagi imelikku. Näiteks kaubamärgi H & M (Hennes & Mauritz) omanikul pole üldse oma tootmist. Kaubamärk Sara valmib samuti 50–60 protsendi ulatuses mujal,” ütles Leis.

Peamiselt laseb Klementi allhanke korras valmistada trikotaažtooteid. “Teatud toodete valmistamise spetsiifika on erinev ning selleks on vaja spetsiaalseid seadmeid ning teadmisi,” selgitas Leis.

Põhiosa Klementi tellitavast allhankest saabub ettevõtte juhi sõnul Hongkongi firmadest. Samas ei tule kogu allhange Leisi sõnul Aasiast. “Meie partnerite hulka kuuluvad ka näiteks Marat ja Qualtex,” lausus Leis.

“Baltika kasutab samuti välispartnerite abi, nagu iga teinegi suurem rõivakontsern. Baltika omab allhankepartnereid nii Eesti ettevõtete hulgas kui ka mujal, näiteks Hongkongis, Itaalias, Türgis, Venemaal ja Ukrainas,” ütles Montoni brändijuht Peeter Larin. “

“Allhankena teeme peamiselt tooteid, mille valmistamiseks meil endil tehnilised võimalused puuduvad — näites kudumid, triiksärgid, trikotaaž, nahktooted ja teksariided,” selgitas Larin.

Leis ei soovinud täpsustada, kui palju hoiab Klementi kokku selle pealt, et ta osa rõivaid isetootmise asemel allhanke korras näiteks Hongkongis laseb valmistada. “Ei taha vastata sellele küsimusele, sest see käib firma ärisaladuse alla. Me ei telliks allhanget, kui see poleks efektiivne,” lausus Leis.

Eesti rõiva- ja tekstiililiidu tegevjuhi (ERTL) Maie Vaderi sõnul näitab siinsete firmade allhanke sisseostmine eelkõige tööjõukulude kasvu.