Tänavune eesmärk on kasvatada müüki vähemalt kümnendiku ning kahekordistada puhaskasumit, teatas ettevõte.

„Ületasime 2012. aastaks seatud finantsilisi eesmärke tänu müügiefektiivsuse kasvule ning brutokasumi marginaali olulisele paranemisele, millele aitas kaasa tugev müügikasv Baltikumis ja Venemaal. Lisaks oleme jätkuvalt hoidnud kulusid kontrolli all, vähendades opereerimiskulude suhet müügitulusse 5 protsendipunkti võrra,“ ütles Baltika finantsdirektor ja juhatuse liige Maigi Pärnik.

„2012. aasta oli Baltikale pöördeaasta lisaks kasumisse jõudmisele ka finantspositsiooni tugevdamise osas. Kinnisvara müügi, laenukoormuse vähenemise ning investeerimisvõimekuse suurendamisega oleme pannud aluse ja loonud võimalused edasiseks kasumlikuks kasvuks,“ lisas  Pärnik.

Baltika müügitulu kasvas nii neljandas kvartalis kui 2012. aastal tervikuna 5%. Jaemüük kasvas nii neljandas kvartalis kui 2012. aastal kokku enim Lätis, Eestis ja Leedus, keskmine müügipind vähenes 7%.

Baltikum on suurendanud oma osakaalu, andes 2012. aastal 69% jaemüügist võrreldes 59%ga 2011. aastal. Suurimat müügiefektiivsuse kasvu näitasid 2012. aastal Läti (21%) ning Venemaa (15%), kusjuures Venemaa ruutmeetri müük läheneb Baltika kõrgeima müügiefektiivsusega Eesti turu tasemele.

Neljanda kvartali Eesti müügiefektiivsust (5%) mõjutas Bastioni müük, ilma Bastionita olnuks tulemus 10%.

2012. aastal suurenes kõikide brändide, enim Baltmani ja Ivo Nikkolo müük. Baltika juhtiv bränd Monton näitas 2012. aastal 8% müügiefektiivsuse kasvu, brändi keskmine müügipind vähenes 8%. Suurimat müügiefektiivsuse kasvu näitas Mosaic, mis müüs ruutmeetri kohta 18% enam kui 2011. aastal.

Baltika 2013. aasta eesmärk on äri laiendamine ning kasumlik kasv, mille toetamiseks jätkab ettevõte 2013. aastal investeerimisplaani elluviimist.

„Lähiaastatel plaanime avada 25 uut poodi ning investeerime jaesüsteemi 5 miljonit eurot, millest ligikaudu 3 miljonit eurot käesoleval aastal. Tänavu renoveerime pea 20 kauplust ning avame ligi 10 uut poodi eeskätt Lätis, Venemaal ja Ukrainas. Investeerimisplaan hõlmab ka uue kontseptsiooniga kaupluste avamist: Montoni uue kontseptsiooniga kauplused on avatud Peterburis, Tallinnas, Riias ja Vilniuses ning aasta teises pooles avatakse Lätis ka esimene Mosaici uue kontseptsiooniga kauplus,“ ütles Baltika juhatuse esimees Meelis Milder.

„Lisaks oma jaesüsteemi arendamisele ning müükide suurendamisele hulgimüügi, frantsiisi kui e-poe kaudu otsime võimalust alustada frantsiisilepingu alusel uute kaubamärkide müümist oma tänastel turgudel,“ lisas Milder.