Baltika tegi aastaga suure hüppe, suureks abiks e-kaubandus

 (2)

Baltika tegi aastaga suure hüppe, suureks abiks e-kaubandus
Foto: Eero Vabamägi

Baltika lõpetas kolmanda kvartali 151 000 euro suuruse kasumiga, mis on jätkuvate tegevusvaldkondade osas 763 000 euro võrra parem tulemus, kui eelmise aasta samal perioodil.

Kolmas kvartal oli edukas kõikidel Baltika turgudel, nii jaeäris kui ka teistes müügikanalites - kahekohalisi kasvunumbreid näitasid kõik Baltikumi jaeturud. Suurimat kasvu näitasid hulgi- ja frantsiisimüük ning e-pood.

Baltika kolmanda kvartali müügitulu suurenes 17% ning see oli 14,648 miljoni euroga Baltika jaoks viimase viie aasta kõige suurema müügimahuga  kolmas kvartal. Suurimat kasvu rõivakaubanduses näitasid  hulgi- ja frantsiisimüük, kasv 56% ja e-kaubandus, kasv 85%. Jõulise arenduse tulemusena on müügid läbi nende kanalite suurenenud 705 000 euro võrra eelmise aasta sama perioodiga võrreldes. Samuti oli edukas kvartal jaemüügis, kus 12%-line müügitulu kasv tähendas suurenemist 1 379 000 euro võrra.

Vaatamata keerulisele majanduskeskkonnale ja tihenenud konkurentsile näitasid Baltikumi jaemüügid kolmandas kvartalis kahekohalisi kasvunumbreid (+14%). Samuti kasvas Venemaa turg hoolimata ebastabiilsest majanduskeskkonnast ning 6% võrra vähenenud müügipinnal kolmandas kvartalis saavutati 6%-line kasv. 

Loe veel

Jaeäri kõrval on jõudsalt kasvanud Baltika teiste kanalite müügid - hulgi- ja frantsiisimüügi osakaal kasvas aastaga 4 protsenti,  moodustades III kvartalis  12% Baltika Grupi kogumüügist. Hulgi ja frantsiisiäri areng lähtub Baltika pikemaajalisest strateegiast laiendada hulgi- ja frantsiisipartnerite võrgustikku nii olemasolevatel kui ka uutel turgudel.

AS Baltika sõlmis septembris frantsiisilepingu Venemaa ettevõttega „Gold Button" Baltika brändide esinduskaupluste avamiseks Venemaal Moskvas. Septembris ja oktoobris avatud Baltmani ja Ivo Nikkolo esinduspoed asuvad Erevan Plaza ostukeskuses, ning Montoni ja Bastioni poed Afimall ostukeskuses. „Olulised arengud on toimunud ka Hispaanias - septembri lõpus avas meie Hispaania frantsiisipartner Mirworld esimese Montoni poe Tenerife esinduslikus Parque Santiago 6 ostukeskuses. Aasta lõpus on sealsamas plaanis ka Mosaici, Baltmani, Bastioni ja Ivo Nikkolo poodide avamised," avas Baltika Grupi Turundus- ja Müügidivisjoni Direktor Kati Kusmin frantsiisiäri arenguid.

Augustis uuenenud Baltika Grupi veebipood andmorefashion.com, mis pakub kõikide Baltika Grupi kaubamärkide kollektsioone üle Euroopa ning ka Ukrainas ja Venemaal, on viinud võrreldes aastataguse ajaga Baltika e-kanali müüginumbrid 85%-lise tõusuni. „Käesoleval aastal on meie kaubamärkide tooteid müüdud e-poe vahendusel 24 erinevasse riiki," tõi Kusmin välja. „E-pood on hästi omaks võetud meie senistel jaeturgudel, kuid näeme selles kanalis suurt kasvupotentsiaali ka uutel turgudel."

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare