Juuli tõi uute sõiduautode turul kaasa kerge languse, teatas
. Jätkuvalt kõigub uute sõiduautode turg kuude lõikes üles-alla ja kui juunis müük kasvas 4% võrreldes möödunud aastaga, siis juulis tabas turgu taas kerge 3-protsendiline langus. Uusi sõiduautosid müüdi juulis 1861, mida oli poolesaja võrra vähem kui mullu.

Tänavu on seitsme kuu jooksul müüdud kokku 12 321 uut sõiduautot ja selle numbriga jääb tänavune turg võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 1,9% miinusesse. Segmentide jaotuses on seitsme kuuga enim kasvanud keskklassi autode ja väiksemate maasturite müük, aga langenud on tublisti suurema keskklassi ning keskmiste ja suurte maasturite müük.

Qashqai ja Fabia

Automarkidest olid jätkuvalt menukaimad Toyota ja Škoda, vastavalt 277 ja 241 müüdud autoga, aga nende kannule tõusis juulis Nissan 236 autoga. Nissani edukas juulikuu põhines Qashqai heal minekul ja see mudel tõusis ka juuli müüduimaks mudeliks 163 autoga. Mudelite edetabelis järgnesid kaks Škoda mudelit, Fabia ja Octavia, vastavalt 85 ja 83 müüdud autoga. Kõige enam müüdi juulis väiksema keskklassi autosid, mis moodustasid segmentide jaotuses koguni 41% kõigist uutest sõiduautodest. Elektriautosid läks juulis kaubaks 2 tükki.

Kui sõiduautode müük on kerges languses, siis taas tõusis suure hooga tarbesõidukite müük, mis ületas mulluse juulikuu müügi koguni 50% võrra. Kokku anti klientidele juulis üle 373 uut tarbesõidukit. Seitsme kuu kokkuvõttes on tarbesõidukite turg kasvanud 23,7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Markidest oli juulis edukaim Peugeot 61 sõidukiga, järgnesid Citroen 51 ja Renault 46 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli juulis edukaim Scania 32 müüdud veokiga.