Kui Tallinna linnaõhu kvaliteet jääb enamike õhuheitmete koguste osas normide piiridesse, siis just tahked osakesed on suurim õhusaaste probleem Tallinnas ja selle üks põhjus on diiselmootoritega sõidukid, sh linnaliinibussid ja veoautod. Lisaks tahkete osakeste õhkupaiskamise vähenemisele vähenevad maagaasi ja biometaani põlemisel õhku paisatavad lämmastikuühendid 70%, vingugaas 40% ja süsihappegaas 12%, vahendab Äripäev.

Linnaõhu puhtuse tagamine on olnud liikumapanevaks jõuks mitmes Skandinaavia ja Euroopa linnas, et panna linnabussid biometaaniga sõitma.

Näiteks Rootsis Linjöpingus tuli algatus linnavalitsuselt, kes võttis eesmärgiks panna linnabussid biometaaniga sõitma. Selleks koguti liigiti kokku linna biojäätmed ja koos reoveemudaga kääritati anaeroobses keskkonnas biogaasiks.

MTÜ Eesti Biogaasi Assotsiatsiooni juhatuse liige Ahto Oja tõstis esile Tartu linna, kus viimases ühistranspordi veohankes oli nõue, et viis bussi peavad hakkama sõitma metaangaasiga. Märtsis avatakse Tartus maagaasitankla, bussid on juba soetatud. Tõsi, tänavu töötavad need veel maagaasiga.