Lisaks lepiti kokku võimaluses tellida veel kaks sarnast tüüpi, ent täiustatud jäämurdjavõimekusega parvlaeva, teatas Saaremaa Laevakompanii.

Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatseslav Leedo märkis, et Väinamere reisiliinidel on neljanda suure parvlaeva järgi tõsine vajadus.

„Meie kolm uut parvlaeva viisid mandri ja saarte vahel korraldatava parvlaevaliikluse uuele tasemele. Selle kvaliteediga on harjutud ja inimesed on meie laevad omaks võtnud. Tänaseks on selge, et nii saarlastele kui hiidlastele kolmest parvlaevast ei piisa. Meie kohus on koos partneritega tuua Kuivastu-Virtsu kui ka Heltermaa-Rohuküla liinile juurde uusi võimsusi ja vastata turunõudlusele, mida Saaremaa ja Hiiumaa oma unikaalsuses saarte külalistele pakuvad,“ sõnas Leedo.

Uus laev peaks tulema umbes 93 meetrit pikk, mahutama ligikaudu 160 autot ja 400-600 reisijat. „Sisuliselt tuleks sellest neljas sõsar Saaremaa Laevakompanii ja üldse Eesti laevastiku uhkusele – parvlaevadele Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa, mille tõime liinile aastail 2010-2011,“ lausus Leedo.

Kavatsuste protokolliga kinnitavad pooled ühtset arusaama laeva projekteerimisest, ehitamisest ja ostu-müügilepingu sõlmimisest. Lepingu sõlmimine sõltub ostu-müügi hinna kokku leppimisest poolte vahel, lõplike dokumentide vormistamisest ning ettevõtete nõukogude heakskiitudest. 

Protokoll mainib võimalust sõlmida edaspidi leping veel kahe parvlaeva ehitamiseks ja ostmiseks, millel peab olema suurendatud jäälõhkumise võimekus Eesti rannikuvetes või muudes sarnastes tingimustes. Tegu saab olema olemasolevate parvlaevadele sarnaste, ent universaalsete alustega, mis saaksid reisijate teenindamise kõrvalt vajadusel tegutseda jäämurdjatena