Tõepoolest, Tele2 ja EMT klientidel tasub enne helistamist hoolega kontrollida, mis võrgus number asub, sest pärast kõnet Bravocomi ootab ees soolane arve. Veebruarist alates kehtib nii Tele2-st kui ka EMT-st Bravocomi võrku helistades ühtne minutihind – 4.50.

“Minu õde on EMT-s ja tema arve on tõusnud 400 krooni,” toob Bravocomi klient Margit Rebane näite, kui palju tuleb maksta talle helistamise eest.  

Naine märgib, et õde nägi alles arvelt, mis tema kõne maksma läks ning ta ise ei osanud ka õde hoiatada, kuna ei teadnud hinnamuutusest. “Inimesed ju ei tea, et olen Bravocomi klient, teise võrgu klientide suhtes on see inetu,” arvab ta.

Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm peab nii kalli hinna kehtestamist alatuks konkurentsivõitluseks, kuhu Tele2 ja EMT on kiskunud ka oma kliendid.

Põldsamm leiab, et hinnatõus pole üldse põhjendatud. Nagu kõik mobiilifirmad, nii on ka Bravocom kehtestanud teistest mobiilivõrkudest võetud kõnedele sidumishinnad. Ehk siis, kui Tele2 klient helistab Bravocomi, esitab Bravocom hiljem kõne enda võrgus lõpetamise eest Tele2-le arve.

Mobiilijaam tõstis hinda

Põldsami andmetel jäävad Tele2, Elisa ja EMT sidumishinnad vahemikku 2.50–2.86 minuti eest, Bravocomi sidumishind sõltuvalt kõneliikluse mahust on 70 senti kuni kroon kõrgem. Selline sidumishind kehtib Bravocomis alates veebruarist, kui ettevõte käivitas enda mobiilijaama ja kehtestas teistele mobiilsidefirmadele sidumishinnad. Varem käis arveldamine läbi Elisa. “Aga hinda ei tõstetud ju krooni, vaid 2.50 võrra,” täheldab Põldsamm. “Näiteks Diili 99-sendise minutihinna puhul maksab EMT küll Bravocomile ühe krooni suuremat sidumishinda, kuid ta ise kasseerib enda kliendilt rohkem, lausa 3.51 ehk siis paneb 2.51 puhtalt enda tasku.”

Mobiilifirma Bravocom on koostamas ka vastava sisulist vaiet side-ja konkurentsiametile.

Põldsamm kinnitab, et Bravocom pole võimeline hinda allapoole laskma, vastasel juhul osutaks ettevõte EMT-le või Tele2-le teenust kahjumiga.

Tele2 ja EMT kommentaarid

•• EMT pressiesindaja Kaja Pino põhjendab 4.50 maksvat minutihinda Bravocomi sidumishinna kallinemisega.

•• Küsimusele, miks aga hind tõusis märksa rohkem kui sidumishind, vastab Pino, et sidumishind on vaid üks komponent tarbija lõpphinnas. “Hind on põhjendatud, hinnakujundus on side-    ametiga kooskõlastatud,” kinnitab ta. “Tegemist ei ole Bravocomi diskrimineerimisega.”

•• Ka Tele2 turundusdirektor Kristjan Seema toob  hinnatõusu põhjenduseks sidumishinna kallinemise.

•• Nii Seema kui ka Pino kinnitusel teavitati kõiki kliente hinnamuutusest kuu aega ette.

•• Seema märgib, et kõikidest kõnedest moodustasid Bravocomi numbritele tehtavad kõned möödunud aasta lõpus vaid 0,1 protsenti ning nende osakaal on tänaseks veelgi langenud.

•• Hinnanguliselt jääb Bravocomi turuosa alla 1%.

•• Seda, mis võrgus telefoninumbrit kasutakse, saab kontrollida näiteks aadressilt https://nba.sa.ee/numbriparing.