Suurbritannia kapital on huvitatud Tallinna ja Narva vahelise raudtee erastamisest, ütles Eestis visiidil viibinud Suurbritannia väliskaubanduse nõukogu esimees Martin Laing.

"Suurbritannial on olemas raudtee erastamise kogemused ning selles vallas saaks koostööd teha. Tallinna-Narva raudteelõik oleks piisava pikkusega," ütles Laing.

Tallinna-Narva raudtee on transiidi seisukohalt Eestile väga oluline. Selle aasta 18. septembril asutati Eesti-Saksa ühisfirma EVR Koehne AS, mis hakkab kuue aasta jooksul hooldama Eesti raudteevõrku. Esmajärjekorras alustataksegi hooldustöid Tallinna-Tapa-Narva lõigul.

Lisaks erastamisele pakuvad Suurbritanniale Eestis huvi ka põllumajandussaaduste töötlemine, metsamajandus, tekstiilitööstus ja jaekaubandus. Samuti soovitakse koostööd teha finants- ja kindlustusteenuste pakkumisel ning arvutitarkvara vallas.

"Eesti on pikka aega sõltunud Skandinaaviamaadest, kuid olen täiesti veendunud, et Suurbritannia firmad suudavad pakkuda teenuseid võib-olla isegi odavamalt," ütles Laing.

Eesti investeerimiskliima on Laingi hinnangul peaaegu sama hea kui Suurbritannial.

Laingi sõnul peab olema realist ja saama aru, et Eestit tuleb rohkem turustada. "Siin on palju teha nii minul kui ka Eesti valitsusel," ütles Laing.

Kommenteerides Eesti Päevalehele külaskäiku Tallinna ja Muuga sadamasse, ütles Laing, et Muuga sadama potentsiaal pole veel maksimumi saavutanud ja seda oleks kerge vaevaga võimalik suurendada 50 protsenti. Kahtlemata sõltub sadama areng Laingi hinnangul palju transiitkaubandusest Venemaaga ja eriti just Venemaa teraviljast. Samuti on Muuga sadamal kasvav potentsiaal Vene naftatoodete transiidi alal.

AARE REIVART