Algselt pidanuks BRS kogu Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate eest lubatud miljard krooni üle kandma 29. juuniks ehk selle nädala reedeks.

Erastamisagentuuri juhtivspetsialist Katrin Kivi ütles BNS-ile, et aktsiate eest tasumise ja muude vajalike toimingute tähtaja pikendamise sätestab juba 30. aprillil sõlmitud algne Eesti Raudtee erastamisleping.

“Lepingu sõlmimisel pooled nägid ette võimalust, et finantseerimisalased läbirääkimised pankadega võivad kujuneda oodatust rohkem aega nõudvaks, /…/ mistõttu kirjutati lepingusse sisse võimalus tähtaja pikendamiseks,” lausus Kivi.

Kivi tõdes, et puhtteoreetiliselt on olemas ka võimalus poolte kokkuleppel 31. augusti tähtaja täiendavaks pikendamiseks, kuid tema hinnangul pole selline stsenaarium väga reaalne.

“Uus tähtaeg — 31. august — on piisava varuga antud,” lisas ta.

BRS-i juhatuse liikme Mark Rosneri sõnul lükkub tehingu lõpuleviimine augustisse, kuna tegu on väga mahuka laenuprojektiga ja riigi poolt erastamislepingusse sisse viidud tingimuste täitmine on osutunud algselt arvatust aeganõudvamaks.

“BRS-i advokaadid ja pankade esindajad jätkavad informatsiooni kogumist Eesti Raudtee kohta, kuid alanud puhkuste periood seab töö kiirusele ja efektiivsusele teatavad piirid,” lausus Rosner.

“Protsess liigub plaanipäraselt ning BRS-i aktsionärid on kindlad, et augustiks on tehing lõpule viidud,” lisas ta

Kui BRS tasunuks Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate eest algselt määratletud tähtajaks ehk 29. juuniks, saanuks ettevõte ka endale kontrolli Eesti Raudtee nõukogu üle, mis oleks muudetud kaheksaliikmeliseks ning BRS saanuks selles viis kohta.

Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja ütles BNS-ile, et ümberkorraldused nõukogus toimuvad alles siis, kui aktsiate omandiõigus on Baltic Rail Services OÜ-le üle läinud.