Piiriametnikud teevad küll Remmeli hinnangul head tööd, aga takistuseks on puudulik taristu ning kitsas sild. Igal aastal käib Venemaal Lux Expressi bussidega 40 000 Eesti kodanikust reisijat, Remmeli hinnangul suureneb reisijate hulk tänu e-viisadele tuleval aastal umbes kümnendiku võrra.

Seni läksid Venemaa viisad näiteks neljaliikmelisele perekonnale maksma ligi 250 eurot, mida paljud pidasid ebamõistlikult kalliks. Lux Expressi Venemaa ärisid juhtiva Remmeli sõnul teevad tasuta e-viisad Peterburi ja Leningradi oblastisse reisimise väga lihtsaks, samas on pudelikaelaks Narva-Ivangorodi piiripunkt. „Bussidele on küll piiri läbimisel niinimetatud roheline koridor, aga ka see on juba väga hõivatud,“ selgitas Remmel. „Ühtegi väljumist seetõttu enam liinireisidele sobivatel kellaaegadel lisada ei saa. Kui me tahame lisaväljumist, öeldakse meile nii Eesti kui Venemaa asutuste poolt, et piiril on ajad kinni.“

Lõuna pool Peipsit asuvates Koidula ja Luhamaa piiripunktides selliseid probleeme pole, aga neist pole Remmeli arvates abi Tallinnast Peterburi sõitmisel. „Ka Soome-Vene piiri läbilaskevõime on hea, aga Narva-Ivangorodi piiripunkt vajab mõlemal pool jõge investeeringuid,“ märkis ta.

Iseäranis võib Remmeli sõnul oodata lastega perede ja noorte reiside kasvu Piiterisse.
„Omaette küsimus on ka see, kas kasv toimub koheselt või mitme kuu jooksul,“ selgitas ta. „Vene pool loodab, et e-viisade tõttu peaks turistide hulk suurenema 40-50 protsenti, aga näiteks Kaliningradi oblastis kehtestati e-viisad alates juulist ja seal prognoositakse aasta lõpuks vähem kui kümneprotsendilist kasvu.“

Lux Expressi Peterburi-suunaliste reiside täitumus on Remmeli kinnitusel juba praegu suur, tänavu üheksa kuuga on reisijate hulk kasvanud võrreldes mullu sama ajaga Tallinna-Peterburi liinil 8 protsenti ja Tartu-Peterburi vahel 15 protsenti. Viiel korral päevas Helsingi ja Peterburi vahet sõitev Lux Express jälgib ka soomlaste huvi kasvu Venemaa vastu. „Tahame näha, mis pilguga vaatavad Kagu-Soome linnade elanikud nüüd Lääne- ja Loode-Venemaa poole.“

Remmeli hinnangul pole valdav osa eestlastest pärast taasiseseisvumist Venemaal käinud, selle takistuseks on olnud nii kahe riigi poliitilised suhted, teadmatus Venemaa praegusest elust üldisemalt kui ka kulukad viisad. „Valdav osa eestlaste arusaamadest Venemaast pärineb meediakanalitest ja 1990. aastate filmidest, sestap soovitan nüüd eelarvamustest vabaneda ja Piiteris ära käia,“ lausus ta. „Peterburi on võimas, mitme miljoni elanikuga euroopalik ja ilus linn, kust leiab maailmatasemel kultuuri, arhitektuuri ja meelelahutust. Soovitan enne Pariisi minekut kõigil ära käia Nuustakul ja Peterburis.“

Juunis toimuvad Peterburis ka jalgpalli EMi alagrupimängud ja juuli algul veerandfinaalmäng. Lux Expressi bussid väljuvad Tallinnast Peterburi kümnel korral päevas, sellele lisaks läheb Ida-Viru linnadest teele neli Lux Express Mini väikebussi. Neli väljumist on ka Riiast Peterburi läbi Tartu. Bussireis Tallinnast ja Tartust Peterburi kestab 6-7 tundi. Sõiduautoga Venemaale sisenemine tähendab Remmeli kinnitusel paljude jaoks väga ebamugavat bürokraatiat ja järjekorda, mis võib endaga tuua palju suurema ajakulu.

Lux Express on rahvusvaheliselt tegutsev Eesti ettevõte, mis pakub reisiteenust Eestis, Baltikumis, Poolas, Soomes ja Venemaal. Lux Expressi bussidega sõidab Eestis üle kahe miljoni reisija aastas.