Transpordi ametiühingu juhatuse esimehe Jaan-Hendrik Toomeli sõnul seisneb piketi põhjus selles, et tööandja väldib ebaseaduslikke võtteid kasutades bussijuhtide ületundide tekkimist ja seega maksab töötajatele vähem palka kui peaks.

„Vaatamata korduvale probleemidele tähelepanu juhtimisele ning vaidlustele õiguskaitseorganites pole olukord paremaks läinud ning endiselt rikutakse ja otsitakse uusi mooduseid, kuidas rikkuda nii töölepinguseadust kui kõigile valdkonna tööandjatele täitmiseks kohustuslikku sektorilepet," rääkis Toomel.

Täpsemalt kasutab tööandja tema sõnul ebaseaduslikult tööpäeva siseselt valveaega, et vähendada kunstlikult bussijuhtide tööaega viisil, mis on vastuolus nii seaduse kui ka üldtöökokkuleppe regulatsiooniga.

Olukorrast tulenevalt leiab transpordi ametiühing, et selliselt käituvatel ettevõtetel ei tohiks olla asja avaliku liiniveo hangetele. Möödunud neljapäeval tegi ametiühing vastavasisulise ettepaneku kohtumiseks ka maanteeametile, tööinspektsioonile ja autoettevõtete liidule.

Piketi tõttu sõidugraafikud ei muutu.