Eesti internetikaubanduse firma Cherry Media OÜ sõlmis ühinemisleppe Leedu firmadega Beta.lt ning Dealcraft, mille tulemusel tekib regiooni üks suurimaid internetiettevõtteid, mille kuu brutokäive ulatub ligi miljoni euroni.

Cherry Media haldab Cherry.ee keskkonda, mis on suurim sotsiaalne ostukeskkond Eestis ning ka Lätis 2. turupositsiooni hoidvat Cherry.lv lehekülge. Beta.lt ja Grupinis.lt (mida haldab Dealcraft) on juhtivad sotsiaalsed ostukeskkonnad Leedus.

Iga kuu avastavad üle poole miljoni inimese Cherry ja Leedu veebisaitidel uusi restorane, spaasid, kontserte, reisivõimalusi ja muid pakkumisi, soetades neid tavahindadega võrreldes kuni 70% hinnaalandusega.

Tänaseks on seda uudset reklaamivõimalust kasutanud rohkem kui 1300 ettevõtet üle Baltikumi. Nende peamiseks eesmärgiks on leida endale uusi püsikliente ja tutvustada uusi tooteid ja teenuseid. Cherry reklaamikanal on tavalise internetireklaamiga võrreldes unikaalne, kuna makstakse vaid reaalselt teenuseid tarbima hakanud klientide pealt.

Kõik kolm ühinenud ettevõtet alustasid tegevust 2010. aasta kevadel ja suvel ning kogusid kiiresti populaarsust internetikasutajate hulgas ning seda eriti naiste seas, kes moodustavad 70% ostjaskonnast.

Ühinemise tulemusel sündinud ettevõtte brutokäive oli märtsikuus 0,94 miljonit eurot, moodustades 50% Baltikumi sotsiaalsete ostukeskkondade turust. Kõik ettevõtted kuuluvad asutajatele ning erainvestoritele. Ühinemine toimus läbi aktsiavahetustehingu.

„Leidsime Leedu partneritega kiirelt ühise keele, meil on sarnane taust ja kirg selle äri suhtes. Tegemist on tõelise võrdsete firmade ühinemisega,“ ütles Cherry Media tegevjuht Priit Tomp.

„Meie ühinemine loob vaieldamatu turuliidri antud ärivaldkonnas. Ühinemise läbi on meil võimalus õppida üksteise parimast kogemusest ja pakkuda klientidele kampaaniaid kõigis kolmes riigis,“ sõnas Aldas Kirvaitis, Dealcrafti kaasasutaja.

Sotsiaalsete ostukeskkondade mudel pärineb USAst, kus pioneeri rollis oli Groupon, mida peetakse üheks kiireimini kasvanud ettevõtteks läbi ajaloo. Groponile sarnaselt on Baltikumi ettevõte saavutanud ligi miljoni euroni ulatuva kuukäibe vähem kui aasta ajaga. Ükski Baltikumi internetiettevõte pole varasemalt sellist kasvu näidanud.

Vähem kui 12 kuuga on ühinenud ettevõte müünud 424 000 soodusvoucherit erinevate toodete ja teenuste soetamiseks, säästes sellega üle 6,3 miljoni euro lõpptarbijatele ning loonud pideva kliendivoo tuhandetele kaupmeestele, kes neid kanaleid on kasutanud. Mõningate juhtumite puhul on Cherry toonud kaupmeestele ühe päevaga 20% aastakäibest.

„Praeguse tempo juures saab meist Baltikumi suurim internetiettevõte 1-2 aasta jooksul. Näiteks oleme käibe poolest seljatanud Delfi,“ ütles Cherry Media kaasasutaja Andres Susi.

Cherry asutasid 2010. aasta aprillis investeerimisfirma MTVP partner Andres Susi, tänane tegevjuht Priit Tomp, programmeerija Marius Andra ja mitmed teised kaasasutajad. Hiljem ühinesid ka MTVP juhtivpartner ja BNSi ning Delfi kaasasutaja Allan Martinson ning samuti tuntud Läti tehnoloogia investorid Janis ja Normunds Bergs.

Cherry avas oma tütarlehekülje Cherry.lv käesoleva aasta veebruaris, kus tõusis vähem kui kolme kuu jooksul 2. turupositsioonile. Cherry.lv juht on Girts Slavins, endine Läti suurima sotsiaalvõrgustiku draugiem.lv tegevjuht.

Grupinis.lt lõi Leedu ettevõte nimega Dealcraft, mis on omakorda investeerimisfirma Blue Ant Holdings tütarfirma. Viimasele kuulub ka ONE.LT, Leedu suurim sotsiaalvõrgustik. Blue Ant Holdingsi asutajateks on Aldas Kirvaitis, Vilius Juraitis, Romualdas Dumčius ja Šarūnas Chomentauskas.

Beta.lt asutajateks on Alvydė Palaimaitė ja investeerimisfirma MAKE Ventures, mille omanikeks Ilja Polivanovas ja Mantas Rauckis.

Ka ühinemise järel jäävad kasutusele senised internetilehed ja brändid: cherry.ee, seller.ee ja cherrygift.ee Eestis, cherry.lv in Lätis ning beta.lt ja grupinis.lt in Leedus.

Ettevõtte juhatus koosneb viiest liikmest: Allan Martinson, Priit Tomp, Andres Susi, Aldas Kirvaitis ja Ilja Polivanovas. Ühinenud ettevõte annab tööd 45 inimesele üle Baltikumi.