Sel nädalal jõustunud kokkuleppe raames omandab Slevomat Group osaluse Cherry Media OÜs, mõlema ettevõtte esindajad saavad koha teise ettevõtte juhatuses ning tiheneb juba maikuus alguse saanud igapäevane koostöö.

Cherry Media on Baltikumi turuliider päevapakkumisi vahendavate internetikeskkondade seas ning talle kuuluvad sotsiaalsed ostukeskkonnad Cherry.ee Eestis, Cherry.lv Lätis ning Beta.lt ja Grupinis.lt Leedus. Slevomat Group omab analoogset turupositsiooni Tšehhis, Slovakkias ning Ungaris.

Novembris tõid Cherry ja Slevomat ligi kahe miljoni Euroopa tarbijani kokku 2700 sooduspakkumist.

"Mõlema ettevõtte asutajad jagavad sarnast tausta ning kirge selle ärivaldkonna suhtes," kommenteeris Cherry Eesti haru tegevjuht Priit Tomp.

"Tihenenud koostöö aitab tarbijatel saada senisest veel atraktiivseimaid pakkumisi, kaupmehed saavad efektiivsemaid reklaamivõimalusi ning mõlemad firmad saavad efektiivsemalt investeerida uutesse tehnoloogiatesse," lisas Tomp.

"Slevomat ja Cherry otsisid võimalusi laienemiseks Kesk- ja Ida-Euroopas ning jõudude ühendamine oli loogiline samm. See koostöö loob suurepärased võimalused sooduspakkumisteks, mida levitatakse paljudes riikides," sõnas Slevomati tegevjuht Tomáš Šupr.

"Niinimetatud päevapakkumiste äri on kõige kiirema kasvuga interneti valdkond nii Euroopas kui kogu maailmas," ütles üks Cherry Media osanikke Allan Martinson. Martinsoni sõnul võis esialgu täheldada "metsiku lääne" sündroomi, kus sajad ettevõtted proovisid oma õnne, kuid tänaseks on alles jäänud vaid tugevaimad. Näiteks Eestis on tänaseks rohkem tegevuse lõpetanud päevapakkumiste keskkondi kui neid, kes alles on.

Päevapakkumiste ehk sotsiaalsete ostukeskondade mudel pärineb USAst, kus selle rajajaks oli 2008. aastal Groupon, mida loetakse kõige aegade kõige kiiremini kasvanud internetiettevõtteks.

Ka Cherry jõudis nullist 1.5 miljoni eurose kuukäibeni pooleteise aastaga. Cherry sai alguse Eestist, asutas selle aasta veebruaris tütarfirma Lätis ja ühines mais Leedu juhtivate selle ala firmadega. Slevomati firmade kuu brutokäive ületab 6 miljonit eurot.

Ühtekokku on Cherry ja Slevomati pakutavat uudset ja ülimalt efektiivset reklaamikanalit kasutanud ligi 8000 kaupmeest üle terve Kesk- ja Ida-Euroopa.

Cherryl-Slevomatil on eesmärk saavutada tuleval aastal ligi kahekordne brutokäibe kasv võrreldes selle aasta 60 miljoni euroga. "Me ei näe, et hoog raugemas oleks. Kuigi alustasime peamiselt teenuste müügist, oleme laienenud kaupade, kingituste, reiside ja ürituste valdkondadesse," sõnas firma Eesti tegemisi vedav Priit Tomp.

Tomp rõhutab, et lõpptarbija jaoks koostöö drastilisi muutusi kohe ei too. Küll aga hakkavad tema sõnul inimesteni jõudma üha paremaid ja mitmekesisemad pakkumised. Kaupmeeste seisukohalt on aga oluline, et kampaaniat tehes on kasutada seitsme riigi kogemus ja ühtekokku 40 miljoni potentsiaalse tarbijaga turu võimalused.