Online meedia segmendis olid kolmandas kvartalis probleemiks ootamatu käibenõrkus Läti ja Leedu portaalides ning samal ajal samu ettevõtteid tabanud tavalisest suurem ebatõenäoliste arvete allahindlus. Baltikumi ja Euroopa riikide majanduskasvude aeglustumine koos keskmisest soojema suvega tõmbas eeskätt Lätis ja Leedus oluliselt alla majandusaktiivust, millel oli otsene mõju meie portaalide reklaamikäivetele. Delfi Leedu suutis küll eelmise aastaga võrreldes 5% käivet kasvatada, kuid jäi oluliselt alla eelarvele.

Delfi Eesti majandustulemus ujus samal ajal ülejäänud turuga võrreldes vastuvoolu ning käive kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 24%. Suuresti aitas sellele kaasa videostriimingute kasv. Delfi Eesti kolmanda kvartali kahjum vähenes võrreldes eelmise aastaga poole võrra. Kolmandas kvartalis on meie pingutused kõigis Balti riikides olnud seotud online vertikaalide portfelli arendamisega ning videoülekannete tootmisega, mis on aga pärssinud EBITDA marginaali kasvu. Videoülekannetesse reklaamiklientidele video või bännerreklaami müümine kogub hoogu ning videoülekannete kasumlikkus on tõusuteel. 

Perioodiliste väljaannete segmendis on käive küll eelmisele aastale alla jäänud, kasumlikkus aga tõusnud, mistõttu perioodilised väljaanded teenisid 4% rohkem kasumit kui eelmisel aastal. Põhiline allajäämine tuleneb raamatukirjastuse Heas Lugu käibe langusest, mida eelmisel aastal troonis Eesti filmiklassika DVD-sari. Uus lastefilmide DVD-sari alustab ilmumist oktoobris. Samas suutis Eesti Ajalehed vaatamata trükireklaami langusele käivet hoida ja seda tänu Eesti Päevalehe ja LP-ga koos ilmuva kriminaalromaanide sarja müügile. Eelmise aasta tulemust ületasid aga meie ühisettevõtted SL Õhtuleht, Ajakirjade Kirjastus ning Express Post.

Perioodiliste väljaannete segmendis teeb meile rõõmu suve keskel alguse saanud digitellimuste arvu kasv. Nii on teise kvartali lõpust alates Eesti Päevalehe ja Eesti Ekspressi tasuliste digitellijate arv kasvanud ca 40% ning on ületanud mõlema lehel puhul 5 000 tellija piiri.

Perioodiliste väljaannete segmendis toimus ka oluline personalimuudatus, kus viis aastat AS-i Eesti Ajalehed juhtinud Kadi Lambot lahkus ning tema asemel asus ametisse Art Lukas

Trükiteenuste segmendis rõhus käivet ning kasumlikkust endiselt aasta alguses turgu tabanud madalseis, millest tulenevalt vabanes trükikojas tootmisvõimsust ning mille täitmine uute klientidega on võtnud oma aja. Samuti annab tunda pikaajaliste klientide tiraažide ja trükimahtude vähenemine. Samas teeme investeeringuid, mis aitavad tõsta tootlikkust ja suurendada kasumit. 

Kolmandas kvartalis teatas AS Eesti Meedia, Ekspress Grupi kaasaktsionär kolmes ühisettevõttes, et nende omanikeringis on leidnud aset muudatus, mistõttu on Ekspress Grupil nimetatud ettevõtetes akstionäride lepingust tulenev kaasaktsionäri väljaostuõigus. Ekspress Grupp plaanib nimetatud väljaostuõigust kasutada ning teostab selleks vajalike toiminguid. Väljaostuõiguse kasutamise võimalikkus ning realiseerimise tähtaeg sõltub eelkõige AS Eesti Meedia koostöövalmidusest. 

Aasta viimaselt kvartalilt ootame käibe püsimist eelmise aasta tasemel. Samuti ootame perioodiliste väljaannete ja online segmendi EBITDA paranemist võrreldes eelmise aastaga. Kontserni EBITDA osas on oodata väikest langust tulenevalt ühekordsetest kuludest emaettevõttes. Puhaskasum tavapärasest tegevusest jääb prognooside kohaselt samale tasemele eelmise aastaga.