“Vastavalt viimastele EMORi uuringutele on internetis Delfi loetavus suurem, kui suurematel ajalehtedel. Delfil on Eestis 278 000 kasutajat kuus, mis on enam, kui trükiväljannetel. Seetõttu leiame, et Delfi on tugev meediabränd ning aeg hakata otsest konkurentsi pakkuma ajalehtedele tasuta trükiväljaande näol on küps,” ütles Delfi marketingijuht Allan Sombri.

Uus väljaanne hakkab kandma lugejaile omaseks saanud ja tuntud nime Delfi. Esimesena näeb ilmavalgust Delfi lätikeelne trükiversioon, Sombri kinnitusel ilmub esimene number 1. mail. Esimene eestikeelne trüki-Delfi ilmub 1. septembril ning leedukeelne 1. novembril.

“Kuna Delfi positsioneerib end pan-Balti firma, siis on paratamatu, et meie tegevuse raskuspunkt kaldub ühe enam Läti-suunale,” kommenteeris Delfi juhatuse esimees Ville Jehe. “Riia on ilma igasuguse kahtluseta Baltikumi metropol ning sealne reklaamiturg kasvab väga kiiresti. Tahame olla esimesed kasvaval ja perspektiivikal turul.”

Nii Eestis kui ka Lätis hakkab ilmuma ka venekeelne sõsarväljaanne, kuid Sombri sõnul pole nende ilmumiskuupäev veel paigas.

Esialgu hakkab ajaleht ilmuma kolm korda nädalas, kuid Jehe kinnitusel pole välistatud, et leht hakkab peagi ilmuma igal tööpäeval. “Ei ole mõtet korraga liiga suurt tükki ahmata,” ütles Jehe. “Esialgu anname välja 16-küljelist lehte kolmel päeval nädalas, kui asi korralikult käima läheb, siis muutume värvilisemaks, paksemaks ja hakkame ilmuma kuuel päeval nädalas.”

“Kõigis Põhjamaades koguvad populaarsust tasuta jagatavad ajalehed,” ütles Delfi peatoimetaja Mart Pukk. “Kuna Delfi on internetis kõigile tasuta kättesaadav, siis on igati loogiline, et ka Delfi trükiversioon tuleb tasuta.”

Delfi trükiversiooni avaldamise muudab lihtsaks loomingulise potentsiaali tohutu ülejääk. Viimasele uudistetoimetaja ametikohale väljakuulutatud konkursile laekus avaldusi paljudelt tuntud Eesti ajakirjanikelt, kinnitas Pukk. Delfi trükiversiooni toimetusse kuuluvad Puki sõnul “väga tuntud ajakirjanikud”.

Puki sõnul kaasatakse lehe autoriteringi ka Delfi internetiversiooni aktiivsemad kommenteerijad, nö virtuaalsed arvamusliidrid.

Delfi reklaamijuht Maret Oja rõhutas, et juhtivaid Balti riikide ajakirjandusväljaandeid jälgides võib tõdeda reklaamiostjate tõusvat huvi trükis ilmuva reklaami vastu, seega kui kõrvaldada kuuline volatiilsus, on trend olude paranemisele ja aktiivsuse suurenemisele nendes reklaamiharudes selgesti märgata. Kuna internetireklaamiturg Eestis, Lätis ja Leedus näitab võrreldes traditsioonilise meediaga vaid tagasihoidlikku kasvutendentsi, tuleb nüüdsest konsolideerida kõik müügijõud ning leida turuosa ka seni vaid uue meediaga tegelenud Delfi trükiväljaandele.

Jälgides finantspoliitilisi muutusi reklaami- ja turundustegevuse paradigmas, võime selgelt öelda — kuni Delfi pärisosa on vaid internetireklaam, ei ole meil kohta arenevas majandusmaailmas, sõnas Oja.

Delfi opereerib 6 portaali Baltimaades. EMORi poolt läbiviidava Gallup e-Rating uuringuandmete kohaselt on Delfi Eestis koige tuntum internetikeskkond, mille kaubamärgi tuntuseks mõõdeti 90% kõigist internetikasutajatest. Sama uuringu kohaselt kasutas käesoleva aasta kolmandas kvartalis Eestis Delfit 291 000 inimest vanuses 15-74 aastat. Delfi kuulub MicroLinki gruppi.