"Oleme viimastel kuudel aktiivselt jälginud Vene internetiturul toimuvat ning jõudnud järelduseni, et reklaamiraha on tänaseks internetist pea täielikult kadunud ja rahaline turg sisuliselt kokku kukkunud," ütles Delfi marketingijuht Allan Sombri.

Sombri sõnul olid varem Vene internetiturul ehk Runetil raha eest reklaamijad enamasti online-projektid, kes said oma investeeringud NASDAQ-il registreeritud firmadelt.

"Pärast NASDAQ-i suurt kukkumist tõmbasid need firmad oma rahalised vahendid turult välja ning täna tehakse internetireklaamis valdavalt bartertehinguid," märkis Sombri.

Sombri märkis, et veel pole Runeti enda jaoks reklaamikanalina avastanud ka tavalised suured firmad, mistõttu Delfi ei pidanud enam mõtekaks jätkata Vene turule investeerimist.

Seetõttu ei uuenda Delfi enam Venemaa portaali sisu ning suunab kasutajad ümber Läti ja Eesti venekeelsetele lehekülgedele, rääkis Sombri.

Sombri sõnul on senini Delfi Läti venekeelne portaal olnud populaarsem kui Delfi.ru.

"Delfi.ru kui veebilehe ülesehitus lubab meil saidi teha uuesti avalikuks siis, kui Vene turul tekib nõudlus internetireklaami järele ning rahaliste tehingute ülekaal ületab bartertehingud," lisas ta.

Microlinkile kahjumit toov Delfi ootab äritegevuses jooksvasse kasumisse jõudmist 2003. aastal. Siis peaks Delfi olema olukorras, kus ettevõte täiendavat raha väljaspoolt enam ei vaja ja suudab enda tegevust ise finantseerida.

Juuni lõpus lõppeva majandusaasta esimese üheksa kuu jooksul sai Delfi 15 miljonit krooni kahjumit. Delfi tegevjuhi Ville Jehe sõnul on kahjumi tootmine plaanipärane ja selle suurus on kavandatust isegi väiksem.