Kuut internetikeskkonda koondava Delfi kõik kolme riigi portaalid olid oktoobris kasumlikud.

Delfi juhatuse esimees Ville Jehe ütles, et positiivne majandustulemus on hea sünnipäevakingitus, kuid mitte üllatus. Oktoobrikuu tulemuse näol pole Delfi jaoks majanduslikus mõttes tegu erandliku sündmusega ega erakordse tuluga vaid pideva arengu loomuliku jätkuga. “Erandlik on hetk pigem moraalses mõttes, sest oleme seniajani kohanud rohkem skeptilisi seisukohti Delfi ärimudeli kohta ning samuti on maailmast meil vähe eeskujusid võtta olnud,” lisas Jehe.

Arvestades meediaäri sessoonsust ning eelmiste perioodide kahjumit, plaanib Delfi lõpetada jooksva majandusaasta nullilähedase tulemusega.

“Positiivse majandustulemuse aluseks on kasutajate arvu pidev kasv. Tänaseks oleme Eestis kasutajate arvult sama suured kui populaarsemad päevalehed. Samas jätkab meie kasutajate arv kasvamist. Vastavalt EMORi suvekuudel läbiviidud regulaarsele meediauuringule Baltic Gallup e-Ratings oli Delfi portaalidel vanuses 15-74 aastat Baltimaades 929 000 kasutajat viimase 6 kuu jooksul. Teisisõnu kasutas Delfit iga kuues Baltimaade elanik antud vanuses. Aasta lõpuks ületab kasutajate arv kindlasti miljoni piiri. Eestis kasutas Delfi portaali sama uuringu kohaselt 318 000 inimest ehk pea iga kolmas antud vanuses eestimaalane,” ütles Jehe.

Delfi põhiliseks tuluallikaks on internetireklaam. Kasutajate arvu pidev kasv on tinginud ka internetireklaamituru kasvu. Käesoleval aastal moodustab internetireklaam kogu meediareklaamist ligikaudu 3%. Delfi hinnangul kasvab internetireklaami osakaal lähiaastatel veelgi, ulatudes Eestis 2004 aastal vähemalt 4%-ni kogu meediaturust. Eestis kuulub Delfile ligikaudu 40% internetireklaami turust. Lätis ja Leedus on internetireklaami turg väiksem ning seal on Delfi osakaal turul veelgi suurem.

Suurimad reklaamijad internetis on finantsteenuste pakkujad, reisiteenuste pakkujad ning ürituste korraldajad ja infoteenuste pakkujad. Uute tulijatena on hakanud tooni andma ka jaekaubandus ning meelelahutusäri. Lähitulevikus võib oodata ka autofirmade ning telekommunikatsioonisektori uut tõusu.

Delfi opereerib kokku 6 portaali Baltimaades, neist kahte Eestis (www.delfi.ee ja rus.delfi.ee), kahte Lätis (www.delfi.lv ja rus.delfi.lv) ning kahte Leedus (www.delfi.lt ja www.centras.lt).