"Ilmselt nagu paljud teised reitingud, mis olenevad küsimuse püstitamisest ja kellelt seda küsitakse. Võib küsida küll kumb on parem, kas kõrvits või ananass - erinevates olukordades ja erinevateks puhkudeks parimad mõlemad. Üks on armas Aafrika, teine Eesti köögile. Niisamuti ei saa ka võrrelda kohvikut ja restorani, pubi ja puhvetit, kus kulud, menüü, sihtgrupp ja miljon muud erinevat tegurit on vastuolus. Mõnede positsioonide puhul tekib eskapisti tunne," sõnas Demjanov.

"Huvitav oleks ka teada, miks aastal 2011 on võitjaks tunnistatud Aasia köök. Kas meil on tõepoolest sama palju Aasia köögi eksperte ja restorane kui Londonis, kus terved linnajaod eri kultuuride päralt? Või on see uue suuna uue tippkoka-köögi eduloo algus? Või on see kõigest põnev mäng nii korraldajatele kui hindajatele?" küsib Demjanov.

"Kuidas on võimalik ühte ritta seada plastiktoolide, osalise teenindamise ja betoonpõrandaga vastavatud lesilat, kus menüüs on Tallinna ikooniks saanud Caesari salat ja sushisett, ehedat Eesti toitu pakkuv söögikoht või traditsioonilist Prantsuse kööki? Kuidas siia veel lisada juurde Vana-Euroopa restoranikultuuri toetav restoran täieliku teenindamise, pehme mööbli, lumivalgete laudlinade, kvaliteetklaasi, -portselani ja hõbedaga kaetud laudade, suure veinivaliku ja kõrge teenindusvalmidusega restoranidega?" jätkab Demjanov.

Demjanov jätkab, et kui need on tendentsid, trendid või kokkulepped, siis tahaks teada, kes on trendsetteriteks-kohtunikeks nii Eestis kui välismaal?

"Aasia maitsed ja vaheldused on head, seda aga juhul kui ei unustataks oma Eesti asja. Kui Põhjamaades on tooraine kastutsues 100 kilomeetri trend ehk trend, et kogu tooraine peab tulema just nii pika haaraga ringi seest ja kohalik köök on ammu ametlikuks põhisuunaks välja kuulutatud. Põhjala toidu manifesti postulaate jälgides on Põhjamaad selles osas suurepäraseid tulemusi saavutanud ka rahvusvahelisel areenil, mis ka Eesti kokkadele suureks eeskujuks. Kui Aasiapärased road ja stiil on trendiks taahaks sellest korraldajatelt lähemalt kuulda," sõnas Demjanov.

Demjanov lisab, et peale Taani gastronoomi Claus Mayeri esinemist "Food for Futur"e konverentsil 2010. aastal, on uue Eesti köögi arengutes selgelt tunda põhjamaa köökidele omast kargust.

"Peakokad Peeter Pihel, Rene Uusmees, Tõnis Siigur, Angelica Udekül ja paljud teised kokad on leidnud oma „kokajutukese“ ja jutustavad seda säravalt. Samal konverentsil esinenud From Nose To Tail filosoofia arhitekt Fergus Henderson tõi uusi, varem ehk „põlatud“ maitseid meie menüüdesse. Maailma ühe kuulsaima restorani El Bulli teine omanik Alber Adria söödavad lilled on leidnud samuti koha Eesti taldrikutel," kinnitas Demjanov.

Köökide, kokkade ja restoranide hindamine on süvenemist ja asjatundmist nõudev tegevus, leiad Demjanov, kus tulemus ei pruugi alati kõigile meeldida ja kunagi ei ole see 100 protsenti objektiivne, kuid mängureeglid peavad olema nii lugejatele kui osalejatele arusaadavad," rääkis Demjanov.

"Mis puutub restorani Egoist tabelist puudumise kohta, siis see on parim tunnustus, mis võib selle meeskonnale olla - olla „hindamatu“! Olgu siinkohal mainitud, et 2009. aasta "San Pellegrino 50 World Best award" nimetas restorani Egoist parimaks Ida-Euroopa piirkonna restoraniks ja 2007. aastal saaavutas restoran kolmada koha Põhjamaade parima rannikuköögi võistlustel Stokholmis! See kompetents ei ole kuhugi kadunud. Restoran Egoist köök on olnud ja on paljude nime saanud kokkade kasvulavaks ja on seda ka edasi," sõnas Demjanov.

"Mis puutub Gloria restorani edetabelis 16 positsiooni vääriliseks tunnustamist, siis võrdleksin seda Getter Jaani positsiooniga Eurovisioonil - kes mida hindab? Restoran Gloria on võõrustanud nii Paavst Johannes Pauluse II't, Prints Charles´i, Stingi, Rolling Stonesi ja enamusi Tallinnat külastanud kõrgeid persoone. Me oleme pidevas koostöös maailma tuntumate kokkadega, omame suurepärast meeskonda ja valmidust ka kõige kõrgemail tasemel külaliste võõrustamiseks -vastuvõttude korraldamiseks. Loodame et Gloria hinadamisel eksperdid on ka Gloriat külastanud. Teenindame üle 30 000 tuhande tänuliku kliendi aastas ja selle edetabeli hindajate arv on kordades suurem ja meile oluliseim," sõnas Gloria omanik.