17. juuli õhtul kella 21.20 paiku Tallinnas maandunud Estonian Airi Fokker kaotas lennurajal juhitavuse ning oli lähedal rängale õnnetusele. Lennuameti lennuintsidentide osakonna juhataja Tõnu Ader ütles ETAle, et komisjoni aruande kohaselt kaotas lennuk juhitavuse tehnilise vea tõttu.

"Põhjuseks oli rataste blokeerumisvastase seadme 0 juhtme katkestus. Samuti oli äike ja küljelt puhus tugev puhanguline tuul. Rattad lennuki vasakul teljel blokeerusid umbes 100 kilomeetrilisel tunnikiirusel," rääkis Ader.

Intsidenti pealt näinud ametnikud väitsid, et Vilniuse-Tallinna regulaarlennult tugeva külgtuulega koju jõudnud Fokkeri rattad puudutasid maandumisrada mõnisada meetrit ettenähtust hiljem. Järgnenud kiire pidurdamise ajal purunesid lennuki vasaku teliku mõlemad kummid.

Piloot suutis siiski vasakule-paremale vibanud lennuki rajal hoida. Pärast mootorite seiskumist evakueeriti kõik paarkümmend ehmunud reisijat, kellest ükski vigastada ei saanud.

Ader märkis, et meeskond tegutses õigesti ning suutis lennuki mootorite võimsust reguleerides maandumisraja telgjoonel hoida.

Lennuamet saadab komisjoni aruande, mis sisaldab taoliste juhtumite vältimiseks mitmeid soovitusi, edasi nii Fokkeri valmistajatehasele kui teistele lennufirmadele.