Pinsel nendib, et Elron pareerib ülerahvastatuse probleemi senisest tihedama sõidugraafikuga ning viidatakse veel saabumata rongidele. "On tõsi, et sõiduplaani tihendati, kuid seda väiksema nõudlusega aegadel ja piirkondades. Tippnõudlusega aegadel sõidusageduse suurenemist ei toimunud."

Kui inimene soovib töölt koju sõita kella 17-18 vahel, siis ei ole tema jaoks abi sellest, et lisatud on reisid väljumisega kell 12 ja 20, tõi Pinsel näiteks.

Ülerahvastatuse probleemi suurendab asjaolu, et tippnõudlusega aegadel ei suuna Elron kõige suuremaid ehk neljavagunilisi rongikoosseise kõige suurema nõudlusega reisidele. Samal ajal teenindavad nelja vaguniga rongid tihti väikese nõudlusega reise.

"Rongide ülerahvastatus selliste rongikoosseisude puhul oli ette ennustatav. Juba Edelaraudtee Viljandi ja Tartu suuna väljumiste täituvusnäitajad ületasid kohati kordades Elroni suurima rongi istekohtade arvu. Edelaraudtee vanades Viljandi ja Tartu liini rongides oli kuni 480 istekohta, uutes neljavagunilises Flirt-rongides on kuni 214 istekohta. Sellest hoolimata kurtsid sõitjad juba Edelaraudtee ajal, et rongis on tipptundide ajal kitsavõitu ning leevenduseks haakisime lisavaguneid juurde."

Hetkeolukorras saaks nii öelda tuld kustutada tipptunniväljumisi lisades, samal ajal ülejäänud sõiduplaani mitte muutes. Täiendavateks väljumisteks uute rongidega ei ole vaja oodata ära veel saabumata uute rongikoosseisude saabumist, sõnas Edelaraudtee juhataja.

Kui Elron sooviks, saaks tippaegadel rongide ülerahvastatust vältida ka vanade rongide täiendava käikuandmisega reedeti ja pühapäeviti Tallinna-Tartu liinil ja iga päev Tallinna-Viljandi liinil. Sealjuures oleks mõistlik reisijad teenindada kahe viie- kuni kuuevagunilise rongiga, sõnas Pinsel.

Edelaraudtee juhataja arvamuslugu reisirongiliikluses tekkinud olukorra kohta loe homsest Eesti Päevalehest!