PwC detsembrikuu maailmamajanduse ekspressülevaade vaatleb jõulude mõju erinevate riikide majandusele ja sisetarbimisele ning leiab, et aasta kahel viimasel kuul suurenevad tarbijakulutused maailmas keskmiselt 16 protsenti.

Jõuluostude rahaline maht inimese kohta on suurim Iirimaal, kus see ulatus mullu 1184 dollarini inimese kohta. Kulutustelt järgnevad Suurbritannia (1065 dollarit inimese kohta) ja USA (776 dollarit inimese kohta). 

Mandri-Euroopa suurematest riikidest ulatus Prantsusmaal mullu jõulutarbimine 574, Saksamaal 520 ja Itaalias 462 dollarini inimese kohta.

Vastupidiselt Iirimaale ja Suurbritanniale, kus tarbijate jõulu-väljaminekud on viimase kümne aasta jooksul püsinud stabiilsetena, on USA-s need viimase kümne aastaga kahanenud ligi 20 protsenti (2003: 956 dollarit). 

Majandusskriis kärpis jõulutarbimist drastiliselt näiteks ka Itaalias (2003. ja 2013.a võrdluses -39%), Hispaanias (-44%) ja Kreekas (-69%).

Liites USA märkimisväärsele individuaalsele jõulutarbimisele riigi suur rahvaarv, selgub et USA eratarbijate jõulukulutused olid mullu suuremad kui kuuel järgmisel riigil kokku:

1. USA 245 miljardit dollarit
2. Suurbritannia 68 miljardit dollarit
3. Saksamaa 42 miljardit dollarit
4. Prantsusmaa 38 miljardit dollarit
5. Brasiilia 33 miljardit dollarit
6. Itaalia 28 miljardit dollarit
7. Kanada 24 miljardit dollarit