5. septembril toimunud Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja vaatlusel selguses, et Juhkentali Rimi kaupluses kampaania raames soodushinnaga müüdav sealiha pärineb Saksamaalt ja Rimi lihaletis domineerib välismaine liha.

Selveri Torupilli kauplus, kes oma turunduses soovitab eestimaiseid tooteid, müüb kampaania raames soodushinnaga hoopis Hispaania sealiha.

Ka Viimsi Maximas on müügil soodushinnaga Hispaania liha, Maxima kampaania raames müüakse siiski ka Eesti sealiha. Sikupilli Prisma müüb soodushinnaga kodumaist sealiha ning lihateis domineerib ka üldiselt kodumaine sealiha. Kõige odavam jahutatud sealiha maksab hetkel 2,99 eurot/kg.

See ei ole mõistgi esimene kord, kui Eesti poodides müüakse välismaist liha. Rimi sai viis aastat tagasi hakkama fopaaga, mille võiks raiuda suhtekorralduse õpikusse.

Nimelt teatas Rimi 19. märtsil 2010, et Rimi ja Säästumarketi kauplustesse tuleb müügile kvaliteetne välismaine sea- ja veiseliha. Tarbijate jaoks rõhutati liha suurepärast kvaliteeti ja seda pakendava Hilton Foods Groupi lihatööstuste kõrgeid standardeid. Teisisõnu, välismaine poekett viskas Eesti liha lihtsalt tänavale.

Samamoodi käituti varem ka Leedus ja Lätis, seal läks kõik libedalt. Aga Eestis sai Rimi maine ränga hoobi. Riigikogu maaelukomisjon, põllumajandus-kaubanduskoda, põllumeeste keskliit ja ka põllumajandusminister asusid üksteise võidu kaitsma kohaliku liha head kvaliteeti.

Tarbijad väljendasid pahameelt nii Rimi-vastaste allkirjadega - boikotileheküljega sotsiaalmeedias- veebilehel kui ka sellega, et tegid ostud teises kaupluseketis või kõndisid Rimis lihalettidest mööda. Nagu tunnistas anonüümsust palunud Rimi töötaja toona Maalehele, vähenes lihamüük tuntavalt.

Ka kohalike lihatööstuste jaoks tuli Rimi otsus nagu välk selgest taevast, kuigi nad said asjast teada kümme päeva enne avalikkust. “See tuli väga suure üllatusena kõigile,” tunnistas Atria Eesti turundusdirektor Rene Kiis toona. “Otsust ei seletatud ei siis ega ka nüüd. Mingeid eelnevaid pretensioone meile ei esitatud.”

Rimi ostudirektori Vaido Padumäe selgitusel juurutasid nad ühtset Rimi brändi toorliha müügi strateegiat Baltikumis. See tagavat kindla sortimendi, suuremad müügimahud ning parema hinna ja kvaliteedi suhte.