Ministrid arutasid täna esimest korda Euroopa Komisjoni poolt mai lõpus välja käidud maanteepaketti, mille eesmärk on muuta sektor senisest kaasaegsemaks, konkurentsivõimelisemaks ja sotsiaalselt õiglasemaks.

„Tegu on paljude riikide jaoks väga olulise teemaga, mida tänased sõnavõtud ka kinnitasid. Meilt oodatakse alates juulist selle kompleksse teema läbirääkimiste tasakaalukat juhtimist ning oleme omalt poolt valmis igati panustama tasakaalus lahenduste leidmises. Eelkõige plaanime Eesti eesistumise ajal keskenduda maanteetranspordi turu heale toimimisele ja juhtide õiguste kaitsele," ütles Simson.

Euroopa Komisjoni mais esitatud maanteepakett muudab nõudeid, mis kehtivad rahvusvahelisi auto- ja bussivedusid tegevatele kaugsõidujuhtide töö- ja puhkeajale ning palganõuetele ajal, mil nad veedavad oma tööaega teistes liikmesriikides. Erinevad liikmesriigid tasustavad tööd ja pakuvad töötajate sotsiaalseid tagasi erinevalt. Küsimus on, kuidas reguleerida sellises olukorras välisriigis tehtava töö tasustamine. Näiteks, kui Eesti autojuht teeb oma tööd Saksamaal, siis kas talle peaks kohalduma Eesti või Saksamaa alampalk ja sellest tulenev sissetulek, lisaks muud sotsiaalhüved, nagu nt puhkus.

Samuti soovib Euroopa Komisjon täpsustada nõudeid ja järelevalvereegleid sellistele vedudele, mis toimuvad küll ühe liikmesriigi piires, kuid vedajaks on mõne muu liikmesriigi ettevõte. Lisaks on komisjoni poolt esitatud paketi osaks ka teekasutustasude määramist reguleerivad eelnõud.

Lisaks arutlesid ministrid nõukogul kutseliste juhtide ametikoolituse, liiklusohutuse, Euroopa meretranspordi poliitika, Euroopa Lennundusohutusameti alusmääruse, kutsekvalifikatsioonide tunnustamise kohta siseveeteede sektoris, lennunduse julgeoleku ja ELi jalgrattapoliitika teemadel.

Ministrite kohtumist juhtis Eesti majandus- ja taristuminister Kadri Simson.