“Tarbijakaitseametile on tulnud pöördumisi tarbijatelt, kes avaldavad pahameelt seoses Eesti Energia ja kliendi vahel sõlmitavate tüüptingimustega,” ütles tarbijakaitseameti peaspetsialist-jurist Katrin Malm Eesti Päevalehele. “Tarbijad on jäänud selgelt ebavõrdsesse olukorda. Oleme tüüptingimused läbi töötanud ja teavitanud eriarvamustest Eesti Energiat.”

Malmi kinnitusel ei pidanud Eesti Energia võimalikuks lisada kliendivaenulikesse tüüptingimustesse ameti tehtud ettepanekuid. Ta ütles, et tarbijakaitseametile on võlaõigusseadusega antud õigus ja kohustus lepingu vastuolulised punktid tühiseks tunnistada ja amet on valmis selleks kohtusse pöörduma.

“Positiivse tagasisidena teavitas energiafirma augustis siiski, et on valmis kohtuväliselt uuesti laua taha asuma ja arutelu jätkama,” lisas Malm.

Töörühm koguneb septembri keskel ja kui läbirääkimised ei anna tulemusi, võidakse lepingud vaidlustada kohtus. Tarbijakaitseameti hinnangul on vähemalt 11 punkti vastuolus tarbijate huvidega.

Mitu inimest tunnistas Eesti Päevalehele, et nad ei loe suurfirmadega tehtud lepingut, kuna need on nii tiheda tekstiga ja nii või teisiti ei ole võimalik neisse muudatusi teha.

Eesti Energia näeb tüüp-tingimustes muu hulgas ette, et elektrikatkestuse korral antakse sellest teada üksnes ettevõtte koduleheküljel internetis. Energiafirma ei ole seni aktsepteerinud tarbijakaitseameti seisukohta, et selline teavitamiskanal on ebapiisav.