Toetamise eesmärgiks on katta osaliselt muuseumide kulud ruumidele ja materjalidele, et võimaldada keskendumist muuseumide põhitegevusele, milleks on õppe- ja haridusalane tegevus, ekspositsioonide arendamine ning ajalooliste materjalide uurimine.

Muuseumid tegutsevad ajaloolises Noor-Eesti Kirjastuse trükihoones Tartus, Kastani tn 38. Senine tegevus on keskendunud ühelt poolt materjalide kogumisele ja korrastamisele ning teiselt poolt koolidele suunatud haridustegevusele ja õpitubadele.

Möödunud aasta peamisteks projektideks võib nimetada graafikaõppekeskuse käivitamist koostöös Tartu kunstiasutustega, Õpetatud Eesti Seltsi klišeekogu läbitöötamist ning erinevate paberikunsti näituste korraldamist.

“Trüki- ning paberitööstuse ettevõtete toetus on meile eluliselt tähtis,” ütles Trükimuuseumi tegevjuht Lemmit Kaplinski.
“Ilma püsiva baasfinantseerimiseta ei saa muuseum täita oma põhikirjalisi eesmärke ajalooliste väärtuste uurimisel ja eksponeerimisel.”

Tartu Ülikooli Kirjastuse eelkäijaks on 1631. aastal asutatud Eesti esimene trükikoda. Kirjastuse direktori Vaiko Tigase sõnul on kindlasti tarvilik tegeleda ka trükikunsti ajaloo uurimisega ning Eesti trükimuuseum on astunud selles suunas väga olulisi samme.

Räpina Paberivabrik on maailma vanima paberimasinaga töötav vabrik, mis kasutab toormaterjalina 100% eestimaist vanapaberit ning valmistab sellest lisanditevaba tarbepaberit ja pakkedetaile.

“Meie vabriku ajalugu algab 18. sajandist ning ka tänaste tootmishoonete vanem osa on ligi 300 aastane,” sõnas vabriku juhataja Mihkel Peedimaa.

“Läbi selle oleme juba igapäevaselt ajalooga seotud ning soovime omalt poolt toetada muuseumide tegevust teabe, mälestiste ja dokumentide säilitamisel.”

Trükimuuseum ja Paberimuuseum loodavad leida kontakti ka teiste ettevõtetega, kellega arendada pikaajalist koostööd. Käimas on läbirääkimised erinevate trükiettevõtete ja Tartumaa piirkonna ettevõtetega.

“Usume, et tegevusele suunatud praktiliste asutustena suudame omalt poolt pakkuda toetajatele rohkem kui seda sisaldab tavapärane sponsorlus. Selleks võib olla “adopteeritud” rasketehnika, eksklusiivsed firmatrükised või mainesündmuste ja kliendipäevade korraldamine meie keskkonnas,” selgitas Lemmit Kaplinski.