"Kui siiani oleme peamiselt tootnud sisustustooteid, siis viimastel aastatel oleme liikunud rohkem moetoodete poole. Peruust tuleb toormaterjal ning seal toimub suurem osa tootmisest. Enamiku nahatoodetest teeme lõpptooteks aga siinsamas Eestis," rääkis ALPAKA ekspordimüügi spetsialist Maarja Suiste, kes on omandanud magistrikraadi Jaapani uuringutes Tallinna ülikoolis ning igapäevaselt kasutab klientidega suheldes jaapani keelt.

"Ekspordime üle 80% toodangust ning kokku oleme umbes 30 riigis, kuhu järjepidev müük toimub. Kõige suuremad turud on saksa keelt rääkivad riigid (Saksamaa, Šveits, Austria) ning läbi aastate on Jaapan olnud alati viie esimese turu hulgas. Aasia teistest riikidest rääkides on meil hiljuti tekkinud partnerid Taiwanis ning huvi on olemas ka Korea poolt," kirjeldas ta.

"Viimastel aastatel on alpaka Jaapanis aina rohkem hinnatud. Jaapanlased teavad alpakat rohkem kui eestlased ning neile ei pea seletama, mis see on ja kust tuleb. Jaapanis on isegi alpakaga seotud popkultuuritegelasi. Ka on alpakat kasutatud reklaamides, sest ta on armas ja sobib Jaapani lapsemeelsesse kultuuriruumi," rääkis Suiste.

"Meie peamisteks partneriteks on hulgimüügifirmad, aga müüme ka otse sisustuspoodidele ja butiikidele. Klientideks on enamasti keskealised naised, sest naine on Jaapanis see, kes otsustab kodusisustuse üle ja valib, mis sobib," lisas ta.

ALPAKA toodang