eesti kalatööstustusi koondav Eesti Kalaliit osaleb nädala alguses maailma ühel olulisemal kalamessil Boston Seafood Show’l. Kalatöötlejate eesmärgiks on tutvustada Ameerika turul vähetuntud kilu- ja räimetooteid ning leida uut turgu Eestis valmistatud lõhe-, forellitoodetele ja kalakonservidele.

Lisaks soovivad Eesti kalatöötlejad leida kontakte uute kalatöötlemisliinide ostuks, mis on messil Euroopa hindadega võrreldes kuni poole soodsamad.

Eesti Kalaliidu juhataja Valdur Noormägi sõnul on messil osalemine võtmetähtsusega, sest Eesti kalatööstuste edu pandiks on orienteeritus ekspordile ning messile mineku üheks eesmärgiks on ettevõtete ekspordi jätkusuutlikkuse suurendamine Põhja-Ameerika turul.

"Eesti ekspordib aastas kalatooteid 75 riiki ca 260 miljoni euro eest ning eksport moodustab kalatoodete kogumahust 85 protsenti," sõnas Noormägi.

Valdur Noormägi lisas, et Bostoni messil on kontaktide loomisel eeliseks, et Eesti on teise suurusega krevetipüüdja Põhja-Ameerika vetes, samuti asjaolu, et Eestist pärit külmutatud koha- ja ahvenafilee on oma ostjaskonna Ameerika turul juba leidnud.

Kalaliidu juhataja hinnangul on Põhja-Ameerika Eesti kalatöötlejate jaoks väga perspektiivne turg, kuhu soovitakse müüma hakata Eesti rahvuskalana tuntud räime ja kilu ning suurendada kalakonservide müüki. “Ameerikas on väga suur vene kogukond ning usun, et leiame klassikalistele konservkaladele, näiteks sprotid õlis, püsivad kaubanduspartnerid.” Valdur Noormägi lisas, et messil püütakse leida kontakte ka Eestis valmistatud lõhe- ja forellitoodete turustamiseks, sest ameeriklased söövad palju ahjuvalmis toodeteid.

Kalaliidu juhata sõnul on Bostoni mess oluline ka uute tehnoloogiate ostuks kalatöötlejatele, sest kalatöötlemiseks vajalik tehnika on Ameerikas poole odavam Euroopaga võrreldes.

Eestist sõidab messile 22 ettevõtet, messil International Boston Seafood Show 2012 osalemist toetatakse Euroopa Kalandusfondi abiga summas 80 000 eurot. Eesti rahvusstendi kujunduse autoriks on disainer Marju Liigand.