Rõivaste jaemüügikett Monton avas eelmisel nädalal esimese kaupluse Tsˇehhimaa pealinnas Prahas ning jätkab laienemist Euroopas.

“Baltika strateegiline arengupiirkond on Ida- ja Kesk-Euroopa ning seega plaanime edasist laienemist just selles regioonis. Järgmisel aastal valmistame ette sisenemist Rumeenia turule,” lausus Baltika turundusdirektor Anu-Mall Naarits.

Tsˇehhimaal kavatseb ettevõte lähema viie aasta jooksul avada kuni viisteist kauplust. “Rumeenia puhul ei ole samuti tegemist ühe poe, vaid jaemüügiketiga,” kinnitas Naarits. Ta ei öelnud veel Rumeenias avatavate kaupluste arvu ega nende avamis-tähtaegu.

Turundusjuhi sõnul on Baltika huviorbiidis ka teine Musta mere äärne riik Bulgaaria. “Oleme sealset turgu uurinud. Otsus on siiski selline, et kõigepealt käivitame tegevuse Rumeenias,” ütles Anu-Mall Naarits.

Vaja leida ruumid

Turundusjuhi sõnul määrab laienemise ulatuse ja kiiruse paljuski see, kuidas õnnestub leida ettevõttele sobivaid kaupluseruume.

Esimene pood Prahas asub kesklinna uusimas ja suurimas kaubanduskeskuses Pallaadium, kus Montonil on viissada ruutmeetrit müügipinda. Järgmiste poodide avamise osas nii Prahas kui ka teistes Tsˇehhi suuremates linnades on läbirääkimised veel pooleli.

Kuigi idaturul ei ole Baltika soovitud tulemusi saavutanud, ei ole ettevõte Naaritsa kinnitusel Venemaad enda jaoks maha matnud.

“Venemaal avame uusi kauplusi pisut aeglasema tempoga kui varem, kuid laieneme kindlasti edasi. Muidugi sõltub areng otseselt kaubanduskeskuste arengust ja meile atraktiivsete kaupluseruumide pakkumi-sest,” lausus ta.

“Ida- ja Kesk Euroopasse laienemise põhjus ei ole kuidagi seotud Vene turu plaanitust aeglasema käivitumiskiirusega. Pigem on see osa meie riskide hajutamisest, sest me ei soovi oma portfellis ühe turu suuremat osakaalu kui 20–25 protsenti,” rääkis turundusdirektor. 

Baltikal on praegu kokku 126 kauplust Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal, Ukrainas, Poolas ja Tšehhis.

Lisaks Montonile opereerib Baltika Mosaici, Baltmani ja Ivo Nikkolo jaemüügikette ning enamikus riikides on esindatud mitu kaubamärki.

Anu-Mall Naaritsa sõnul on Monton ettevõtte laienemise puhul omamoodi lakmuspaberiks, selle tulemused määravad edasise arengu.

“Oleme otsustanud siseneda uutele turgudele kõigepealt Montoniga, sest kiirmoodi eelistav tarbijate segment on uuendustele hästi vastuvõtlik ning seega käivituvad uued kauplused kiiremini. Teiste kaubamärkidega siseneme siis, kui oleme juba saanud Montoniga kogemuse,” selgitas Naarits.

Rumeenia turg on tühi

•• Rumeenias kinnisvaraarendusega tegeleva Peep Aaviksoo hinnangul on sealne turg Montoni vastuvõtuks valmis. “Tänavapilt on hall ja domineerib Türgi kaup,” kirjeldas Aaviksoo. “Maa-ilmakuulsad eksklusiivsed kaubamärgid on esindatud, aga puuduvad just kvaliteetsed kesk-klassi rõivad.”

•• Aaviksoo iseloomustas Rumeeniat kui kiiresti kasvava ostujõuga riiki. “Pidevalt lisandub välismaiseid ettevõtteid, kus töötavad hea palgaga spetsialistid. Võrreldes Tšehhimaaga, kus konkurents on tihe, näen Rumeenias Baltika jaoks märksa suuremat arengupotentsiaali.”

•• Laienemise peamiseks takistuseks pidas Aaviksoo sobivate kaupluseruumide leidmist. “Äripindu veel napib ja need vähesed on võrdlemisi kallid,” ütles ta.